ساخت میکروسکوپ پیشرفته در ژاپن

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده توسط شرکت تجهیزات الکترونیکی هیتاچی در کشور ژاپن ، مهندسان و پژوهشگران این کمپانی موفق به طراحی و ساخت یک ابر میکروسکوپ جدید شده اند که بالاترین رزولیشن و کیفیت موجود در بین میکروسکوپ های دنیا را دارا بوده و با استفاده از موتور الکتریکی خود ، قادر به مشاهده و دریافت تصاویر دقیق در سطح و اندازه اتم های موجود در اشیا است . این میکروسکوپ توانائی بسیار زیادی برای بالا بردن دقت پروژه های مطالعاتی و پژوهشی در حوزه های مختلف علوم را دارد .

گفتنی است این میکروسکوپ الکترونیکی ساخته شده توسط هیتاچی ، تم TEM نام داشته و پروژه طراحی و ساخت آن از سال 2010 میلادی آغاز شده بود . مراحل ساخت و توسعه این میکروسکوپ در هفته گذشته به پایان رسیده و خبر اتمام این پروژه در روز جمعه منتشر شد .

بر اساس اطهارات سازندگان این ابر تلسکوپ ، قدرت ریز بینی این دستگاه فوق پیشرفته در حدود چهل و سه پیکومتر picometer است . هر پیکومتر برابر با یک تریلیون ( اعدادی با دوازده صفر در مقابل خود ) متر است که این میزان از دقت و وضوح بالا در هیچ کدام از میکروسکوپ های ساخته شده پیشین ، وجود نداشته است .

تصویر فوق ، نخستین تصویر رسمی منتشر شده توسط شرکت سازنده محصولات الکترونیکی و تکنولوژی هیتاچی در ژاپن است که در آن ابعاد میکروسکوپ مورد بحث را در برابر قد یک انسان معمولی می توان مقایسه کرد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا