ارتباط جنسیت با سلامت

پروفسور رابرت رازرمن، استاد علوم اقتصاد در دانشگاه واشنگتن، به این نکته اشاره دارد که مردان در بیماری های تک علامتی آسیب پذیری کمتری از زنان نشان می دهند ولی در مریضی های با بیش از یک علامت، مردان آسیب پذیرتر هستند. چراکه تعداد علائم بیماری اثر گذاری کمتری بر روی زنان دارد.

 

بر طبق آخرین یافته های دانشگاه ایالتی واشنگتن، جنسیت و شخصیت  دو پارامتر بسیار تعیین کننده در برابر حل بیماری های جسمی و روحی انسان ها هستند.

اساس این تحقیق بر پایه نظر سنجی انجام شده در سراسر انگلستان است که این اطلاعات از 2859 نفر شامل 1471 مرد و 1388 زن جمع آوری شده است. از سوالات مطرح شده در این نظر سنجی می توان به شادی و رضایت افراد در زندگی، شخصیت و سلامت روحی و جسمی اشاره کرد. رازرمن و همکاران از آنالیز پاسخ ها دریافتند که شخصیت و جنسیت در ابتلا به بیماری نقش بسزایی دارد.

در این تحقیق مشخص شد زنانی که دو نوع شخصیت خاص دارند نسبت به دیگر شخصیت ها به بیماری های روحی کمتری دچار می شوند. دسته اول کسانی هستند که نسبت به اطراف سازگاری بالایی دارند و تجربه بالایی در امر روابط عاطفی دارند. دسته دوم آن دسته از افرادی  هستند که وظیفه شناسی پایینی دارند و انگیزه کمی برای موفقیت دارند. 

رازرمن گفت زنانی که سازگاری بالاتری دارند روابط اجتماعی بهتری دارند و حمایت بیشتری برای حل مشکلات روحی می شوند و زنانی که وظیفه شناسی کمتری دارند کنترل مناسب تری بر روی رفتارشان دارند. ولی تغییر شخصیت در مردان اثری بر روی بیماری روحی آنها نمی گذارد.

منبع

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا