دپارتمان نفت و گاز دانشگاه علم و فرهنگ ارتباط صنعت و دانشگاه را تقویت میکند

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: ما در جهاد به سهم خودمان توان کشور را درزمینه توسعه علمی و تجاری سازی علم و فناوری الگوسازی کرده ایم.و مشکل کشور معتقدیم در زمینه توسعه علم و فناوری و کاربردی سازی آن است.

وی تاکید کرد: جهاد دانشگاهي كه به تعبير مقام معظم رهبري مولود مبارك انقلاب اسلامي است، با الهام همه جانبه از آرمان‌هاي اين انقلاب بزرگ جهاني و بنيانگذار كبير آن، امام خميني (ره) تشكيل شده و بر مبناي شناخت مشكلات واقعي و نيازهاي تخصصي جامعه به دنبال ارائه دانش، فناوري و تجاري سازي و ايجاد زيرساخت فرهنگي مورد نياز آن در راستاي تحقق الگوي اسلامي ايراني پيشرفت دانش بنيان است.

دکتر حمیدرضا طیبی عنوان کرد:‌ ماموریت‌ ما در جهاد دانشگاهی گسترش‌ تحقیقات‌ و شكوفایی‌ روحیه‌ نوآوری برای نیل به خود اتكایی، توسعه‌ امور فرهنگی در سطح جامعه و ایجاد پلی میان دانشگاه و بخش صنعتي ، خدماتي كشور است.  اين ماموریت از طریق هدایت و اجرای پروژه های تحقیقاتی در زمینه های مختلف علوم و فناوری و پیگیری بهره برداری از نتایج تحقیقات صورت مي‌گيرد. 

رئیس جهاد دانشگاهی درادامه افزود: تولید و تدوین فناوری، تجاری سازی نتایج تحقیقات، انتشار دانش از طریق اطلاع رساني و آموزش های تخصصی، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی و خودباوری، ترویج کارآفرینی از ماموریت هایی است که جهاد دانشگاهی در چند ساله گذشته به خوبی انجام داده است.

وی با اشاره به فعالیت مراکز جهاد دانشگاهی گفت: واحدهای جهاددانشگاهی مرتبط با دانشگاههای اصلی تهران و همچنين واحدهاي استاني در سراسر کشور، پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌های جهاددانشگاهی،130گروه پژوهشی و 117 مرکز خدمات تخصصي به عنوان مهمترين اجزاي تشكيل دهنده واحدها و پژوهشکده ها، پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد، مؤسسات و مراکز فرهنگي، مؤسسات آموزشي، مجتمع تحقیقاتی شهداي جهاددانشگاهی، مرکز اطلاعات علمی، سازمان همیاری اشتغال فارغ التحصیلان و مؤسسات و شرکت‌های وابسته از دستاوردهای مهم جهاد دانشگاهی دراین چند سال است و تمامی این زحمات بااین هدف در کشور شکل گرفته است که نیروی کارآفرین پرورش دهیم نه کارمند.

ماموریت‌ جهاد دانشگاهی گسترش‌ تحقیقات‌ و شكوفایی‌ روحیه‌ نوآوری برای نیل به خود اتكایی، توسعه‌ امور فرهنگی در سطح جامعه و ایجاد پلی میان دانشگاه و بخش صنعتي ، خدماتي كشور است.  

طیبی تاکید کرد: درنهایت اساسیترین هدف آموزشهاي جهاددانشگاهي تربیت افراد و متناسب ساختن شخصیت و قابلیتهای آنان با دگرگونی وتحولات علمی، اقتصادی و فرهنگی كشور است تا کارآیی لازم را برای پذیرش و ایفای نقشی که در پیشبرد وظایف اجتماعی و شغلی به عهده آنهاست، کسب کنند.

ریاست جهاد دانشگاهی درپایان گفت: در دپارتمان نفت و گاز دانشگاه علم و فرهنگ کارهای خوبی انجام خواهد شد و این مهم ارتباط صنعت و دانشگاه را نیز تقویت خواهد کرد.مانیز در جهاد دانشگاهی حمایت همه جانبه خود را در حوزه بالادستی از کارهای علمی و فناورانه این دانشگاه اعلام می‌کنیم و از دانشگاه های خارجی نیز کمک هایی را می طلبیم تا نخواهیم تجربه مجدد دیگران را تکرار کنیم .

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا