جورابی که با دافعات بدن شما الکتریسیته می سازد

تولید انرژی الکتریسیته می تواند برای انسان بسیار مهم باشد زیرا امروزه بیشتر حجم انرژی الکتریکی مورد نیاز انسان ها از منابع غیر متحرک تامین می شوند. حال دانشمندان برای مدت های طولانی برای ایجاد جریان الکتریسیته از دافعات انسانی تلاش کرده اند و تا حدی در این راستا نیز موفق بوده اند ولی به تازگی دانشمندان انگلیسی موفق به ایجاد یک ساختار منحصر به فرد شده اند که می تواند تمام تحقیقات قبلی را به صورت بهینه تری به کار ببندد

این جوراب می تواند با جذب تنها 648 میلی لیتر ادرار انسانی و استفاده از نیروی ناشی از راه رفتن انسان به سراغ تولید انرژیِ کافی برای ارسال یک پیام الکترونیکی در هر دو دقیقه پیاده روی برود.

در تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان جوراب های ویژه ای تولید شده اند که می توانند با جذب مقدار اندکی از پیشاب انسانی به سراغ تولید انرژی الکتریکی بروند. البته این ساختار به اندازه ای پیشرفته نیست که بتواند مانند یک ژنراتور عمل کند و نمی توان انتظار داشت که این جوراب، حجم بالایی از الکتریسیته را برای کاربر خود تولید کند.

این جوراب می تواند با جذب تنها 648 میلی لیتر ادرار انسانی و استفاده از نیروی ناشی از راه رفتن انسان به سراغ تولید انرژیِ کافی برای ارسال یک پیام الکترونیکی در هر دو دقیقه پیاده روی برود. به این ترتیب می توان دریافت که هنوز برای فکر کردن به مواردی مانند شارژ تلفن همراه با استفاده از این روش بسیار زود است.

البته بنا بر گفته طراحان این سیستم نیازی به نگرانی درباره نحوه وارد سازی ادرار به جوراب ها و از آن مهم تر کثیف شدن پاها نخواهد بود. بر اساس ادعای طراحان، این جوراب می تواند به صورت خودکار و با استفاده از لایه های تعبیه شده در خود جلو برقراری ارتباط بین ادرار و پای انسان را بگیرد و به این ترتیب نگرانی اصلی تمامی افراد استفاده کننده از این سیستم از بین خواهد رفت.

شایان ذکر است که نتایج تحقیقات این پژوهشگران در نشریه علمی بین المللی Bioinspiration & Biomimetics منتشر شده است تا سایر دانشمندان نیز بتوانند از آن بهره گرفته و شاید روزی فرابرسد که بتوان بر پایه این ابداع، لباس های انسان بتوانند انرژی مورد نیاز برای دستگاه های همراه او را تامین کنند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا