جایزه 7 میلیون دلاری ایکس پرایز برای اکتشاف در اعماق اقیانوس

بشر در چند دهه اخیر آنچنان بر دانش خود درباره فضا افزوده که حالا می توانیم درباره پلوتو با صراحت بیشتری صحبت کنیم. بشر توانسته خود را به ماه رسانده و حتی تصاویر حیرت انگیزی از زمین آن هم از فاصله چند میلیون کیلومتری آن تهیه کند. اما هرچقدر که درباره فضای بیکران می دانیم، چیز زیادی درباره اعماق زمین و البته اقیانوس ها نمی دانیم.

اکنون جایزه جدید ایکس پرایز اعلام شده است که هدف آن افزایش دانش بشر درباره اعماق اقیانوسهای جهان است.

این جایزه جدید با نام Shell Ocean Discovery XPrize و به ارزش 7 میلیون دلار تعیین شده است که طی آن دو دور رقابت طی سه سال آینده برگزار شده و برندگان نهایی برگزیده می شود.

تیم هایی که در این رقابت هیجان انگیز شرکت می کنند باید سیستمهای روباتیکی خودکاری بسازند که قابلیت نفوذ به اعماق اقیانوس و اکتشاف در آنجا را داشته باشند.

تیم هایی که در این رقابت هیجان انگیز شرکت می کنند باید سیستمهای روباتیکی خودکاری بسازند که قابلیت نفوذ به اعماق اقیانوس و اکتشاف در آنجا را داشته باشند.

سیستمهایی که در این رقابتها به کار گرفته می شوند قابلیت شروع به کار از خشکی یا اقیانوس را دارند. آنها باید بتوانند که وظایف خاصی را در اعماق تعیین شده اقیانوس انجام دهند.

نقشه برداری از بستر اقیانوس، تصویربرداری از بخش های خاص و تشخیص عوارض فیزیکی متفاوت در اقیانوس یا بستر آن از جمله وظایفی است که برای این روباتها تعیین شده است.

گفته می شود که در دور اول این رقابت روباتها به عمق دو هزار متری و در دور دوم تا عمق چهار هزار متری اقیانوس نفوذ می کنند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا