نابودی عمدی آثار باستانی در پرو

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مقامات میراث فرهنگی و آثار باستانی در پرو که طی هفته گذشته به چاپ رسید ، بخش هایی از محوطه باستانی فارفان Farfán در شمال کشور پرو به طور عمدی توسط یکی از کشاورزان محلی که ادعا می کرد این زمین ها به وی تعلق دارند ، تخریب شده است .

سایت باستانی فارفان یکی از سایت های باستان شناسی بسیار با اهمیت از نظر تاریخی بوده و در فاصله حدودا یازده کیلومتری سواحل اقیانوس آرام قرار دارد . این محوطه تاریخی مرکز حکومت امپراطوری چیمو Chimu ، یکی از سلسله های تاریخی آمریکای جنوبی محسوب می شود .

گفتنی است ، علی رغم آسیب های وارد شده به بقایای تاریخی این سلسله و این شهر باستانی در سده های گذشته ، هنوز شواهد و آثار زیادی در آن باقی مانده است که می تواند در پژوهش های باستان شناسان جهت شناسائی و بررسی فرهنگ و تمدن این امپراطوری مورد استفاده قرار گیرد .

عمده ترین دلایل تخریب این سایت تاریخی ، غارت و چپاول آن توسط افراد محلی ، فعالیت های کشاورزی ، فرسایش طبیعی و ساخت و ساز های جدید اعلام شده است .

گفتنی است این محوطه تاریخی در رویداد بی سابقه ای که جدیدا گزارش شده است ، توسط این فرد محلی به شدت آسیب دیده و مقامات دولتی ، پلیس پرو و وزارت فرهنگ این کشور در حال ارزیابی و تخمین آسیب های وارده و انجام روند مراحل قانونی جهت برخورد قضائی با فرد مجرم هستند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا