جواهراتی که با DNA تزیین می شوند

 این محقق سوییسی که رابرت گرس نام دارد، برای هدیه تولد اولین فرزند خود، یک حلقه الماس به همسرش هدیه داد که در آن DNA خودش قرار دارد. او بر این باور است که با این هدیه خاص، همیشه در کنار همسرش حضور دارد.
این محقق برای قرار دادن DNA در حلقه، ابتدا نمونه DNA را از بزاق دهان خود استخراج کرد و با استفاده از یک پودر سفیدرنگ آن را خشک کرده است. سپس این نمونه را درون حفره ای در ساختار حلقه قرار داده و نگین الماسی را روی آن نصب کرده است.
به دلیل استقبال مردم از این هدیه، رابرت گرس به همراه چند محقق دیگر یک شرکت راه اندازی کرده و چنین جواهراتی را تولید می کند. وی بر این باور است که DNA تا هزاران سال سالم و دست نخورده باقی می ماند و حتی می توان برای اهداف پزشکی یا پزشکی قانونی نیز آن را از روی حلقه جدا کرد و مورد بررسی قرار داد.
این حلقه ها در حال حاضر بین 350 تا 980 دلار، بسته به اندازه جواهر استفاده شده قیمت دارند و جنس آلیاژ آن نقره است. علاوه بر حلقه، DNA در ساعت مچی و گردنبند نیز تعبیه می شود.
به گزارش ایرنا از ساینس،این شرکت تضمین می کند که در هیچ صورتی امکان صدمه به DNA در این جواهرات وجود ندارد و مانند یک فسیل طبیعی، هزاران سال سالم باقی می ماند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا