30 درصد بودجه پژوهشی دانشگاه از کارآفرینی تأمین شود

 دکتر منصور غلامی در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه بوعلی‌سینا از زحمات همه پژوهشگران و اساتیدی که باعث کسب افتخارات در سطح کشور و جهان شده‌اند، قدردانی کرد و افزود: ما در دوره‌ای به سرمی‌بریم که اگر خود را در سطح بین‌المللی مطرح نکنیم، محکوم به شکست خواهیم بود.

وی با تأکید بر اهمیت تعاملات بین‌المللی اظهار کرد: به لحاظ تعاملات بین‌المللی علمی در سطح خوبی نیستیم و متأسفانه تبادل دانشجو با کشورهای دیگر یک طرفه است که برای یافتن علت، باید نقاط ضعف و قوت همچنین نحوه آموزش تحصیلات تکمیلی خود را بررسی کنیم.

وی دانشجویان تحصیلات تکمیلی را به عنوان بازوی ارزشمندی در کنار اساتید معرفی کرد و گفت: اساتید باید با همکاری این دانشجویان بتوانند روند رو به رشدی برای تولیدات پژوهشی دانشگاه پیش گیرند.

غلامی همچنین با اشاره به کمبودهای مالی دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشگاه باید به سمت کارآفرینی پیش برود تا بتوانیم حداقل 30 درصد بودجه پژوهشی دانشگاه را از محل این گونه درآمدها تأمین کنیم.

وی برنامه‌ریزی برای آینده را لازم و ضروری دانست و ادامه داد: در مقایسه دانشگاه با دانشگاه‌های با رتبه بالاتر و ارزیابی صحیح نقاط قوت و ضعف موفقیت‌های بهتری بدست می‌آید.

وی در پایان به اساتید توصیه کرد: ارتباط‌های بین رشته‌ای را افزایش دهند تا با کنار زدن رشته‌های سنتی و ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای رویکرد جدیدی را در علوم و آموزش عالی اتخاذ کنند.

به گزارش ایسنا،دکتر حسن ختن‌لو، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بو‌علی سینا نیز در این مراسم گزارشی در مورد جایگاه دانشگاه در بین دانشگاه‌های کشور و دنیا به لحاظ معیارهای پژوهشی از نظر پایگاه‌های استنادی، نرخ رشد علمی و پژوهشی دانشگاه از سال 1977 تا کنون، تعداد مقالات چاپ شده، میزان ارجاع به مقالات، دانشمندان پراستناد در ISI، سهم موضوعات مختلف علمی در تولید مقالات پژوهشی دانشگاه، سهم دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی مختلف در تولیدات پژوهشی دانشگاه و افق برنامه‌های پژوهشی در آینده و برنامه‌ریزی برای نیل به آن اهداف ارائه کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا