آنالیز دی ان ای قربانیان جنایت 6 هزار ساله

پژوهشگران باستان شناس در مطالعات اخیر خود موفق به مطالعه جسد قربانیان یک جنایت 6 هزار ساله شدند . بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه ، پژوهشگری به نام فنی چنال Fanny Chenal و تیمی از دانشجویان وی در پی انجام عملیات حفاری و کاوش های علمی در یک  محوطه متعلق به عصر نو سنگی در برگهیم Bergheim  کشور فرانسه موفق به کشف بقایای اجساد دو مرد ، یک زن و چهار کودک شدند که در حدود 6 هزار سال پیش به قتل رسیده بودند .

در این مطالعات ، پژوهشگران با بقایای هفت دست قطع شده و استخوان های پراکنده دیگری رو به رو شدند که جمجمه یک نوزاد روی آن ها قرار داشت . در این میان اسکلت یکی از مردها ، فاقد دست چپ بود . در حقیقت چنال و همکاراناش در بررسی های خود موفق به یافتن این بخش از بدن فرد مورد نظر در بین قطعات استخوانی موجود در محوطه کاوش نشدند . پژوهشگران به منظور بررسی دقیق تر این بقایای انسانی ، نسبت به استخراج دی ان ای آن ها اقدام کرده و مطالعات و بررسی های دانشمندان نشان می دهد که کلیه این افراد در یک زمان کشته شده و در داخل این چاله قرار داده شده اند . گفتنی است در این لایه از سایت حفاری شده همچنین آثار متعدد دیگری از جمله تکه ای از تزئینات ساخته شده از صدف رودخانه ای ؛ یک قطعه سنگ نوک تیز ، قطعات پراکنده آرواره یک خوک و دو اسکلت خرگوش وحشی به دست آمد .

باستان شناسان این گروه اعلام کردند ؛ در این محوطه از دوران نوسنگی ، آثار و بقایای انسان های دیگری نیز کشف شد اما در هیچ کدام از آن ها به مانند این چاله ، علائم جنایت وجود ندارد و قطعا در این مورد خاص ما با یک جنایت 6 هزار ساله رو به رو هستیم که برخی از اعضای بدن قربانیان پیش از مرک از بدن آن ها جدا شده است .

در همین رابطه برونو بولستین Bruno Boulestin از پزوهشگران دانشگاه بوردو که در این مطالعات همکاری دارد اعلام کرد : " این نخستین  بار است که اجساد افرادی که احتمال دارد به طرز فجیعی به  قتل رسیده اند و یا در میدان  جنگ مثله شده و اعضای بدن آن ها توسط دشمنانشان قطعه قطعه شده است ، در یک محوطه متعلق به دوران  نوسنگی یافت می شود . "