استقبال اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت از توافق پاریس

 اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت با پذیرش توافق جدید اقلیمی، درک نقش حیاتی طبیعت در مقابله با تغییرات جوی را گامی مهم و امیدوارکننده‌ دانست.

نقش جنگل‌ها، اقیانوس‌ها و دیگر اکوسیستم‌های طبیعی در جذب کربن و کمک به ملت‌ها جهت سازگاری با تغییرات اقلیمی به طور شفاف در این توافق مورد تایید قرار گرفته است. این توافق توسط حدود 200 کشور جهان و طی دو هفته مذاکره‌های فشرده به دست آمده است.

در این توافق بر اهمیت تضمین انسجام و یکپارچگی تمامی اکوسیستم‌ها و حفاظت از تنوع زیستی در اتخاذ اقداماتی برای در نظر گرفتن تغییرات اقلیمی تاکید شده است.

«اینگر آندرسن»، مدیرکل اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت گفت: طبیعت، متحدِ قدرتمند ما در راه مبارزه با تغییرات اقلیمی است. ما همچنین از دیدن اینکه توجه جدی بر راه‌حل‌های طبیعت محور در این توافق جدید شده ترغیب و دلگرم شده‌ایم چراکه پایه محکمی برای جهان است تا به سمت آینده‌ای پایدار و با حجم کربن پایین حرکت کند. در حقیقت نمی‌توان نقش طبیعت را در این معادله نادیده بگیریم زیرا هیچ توافقی بدون آن به موفقیت نمی‌رسد.

در حالی که تنوع زیستی و اکوسیستم‌ها با تغییرات اقلیمی در معرض تهدید قرار دارند، حفاظت، نگهداری و مدیریت پایدار آنها راه‌حل‌های حائز اهمیت و عملی طبیعت محور را برای مقابله با تغییرات اقلیمی فراهم می‌سازد.

اکوسیستم‌های خشکی تقریبا سه برابر میزان کربن منتشر شده در اتمسفر را ذخیره می‌کنند در حالی که اقیانوس‌های سالم بیش از 25 درصد دی‌اکسید کربن سالانه را جذب می‌کند.

به گزارش ایسنا، توافق پاریس حاکی از تمایل جامعه بین‌المللی برای حرکت بخشیدن به تمامی بخش‌ها جهت حفظ میانگین افزایش دمای جهانی کمتر از دو درجه سانتیگراد است. همچنین این توافق، شرایط را برای تسریع اقدامات جهت مقابله با تغییرات اقلیمی در تمامی سطوح فراهم ساخته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا