ارائه 500 محصول فناورانه دانشگاه آزاد در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی

داود ثمری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری که فردا 23 آذرماه گشایش می یابد، محصولات فناورانه خود را در سالن های شماره 10 و 11 نمایشگاه بین المللی تهران عرضه خواهد کرد و بخشی از فن بازار خود را در سالن های شماره 7 و 8 به نمایش خواهد گذاشت.
به گفته وی سطح کمی و کیفی مشارکت و حضور دانشگاه آزاد در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته به گونه ای که 200 مترمربع به فضای غرفه های این نمایشگاه افزوده شده و آمار محصولات نیز حدود 20 درصد رشد نشان می دهد.
ثمری یادآور شد: در نمایشگاه امسال، 55 غرفه در فضایی به وسعت هزار و 500 مترمربع به ارائه دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اختصاص یافته است و هر استان، یک غرفه خواهد داشت و واحدهای تهران نیز هریک در غرفه جداگانه به ارائه دستاوردهای خود خواهند پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه امسال، فقط محصولات فناورانه واحدهای دانشگاه آزاد حضور دارند که شاخص ارزیابی توانمندی فناورانه (TRL) تمام این محصولات از 4 به بالاست و حتی محصولاتی با TRL، بالاتر از 9 که تجاری شده و قرارداد فروش دارند عرضه شده است.
ثمری ادامه داد: در بخش فن بازار نیز شاهد ارائه 30 محصول برتر دانشگاه آزاد خواهیم بود.
رییس مرکز توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد، معرفی پژوهشگران برتر و حضور در نمایشگاه های دستاوردهای پژوهش در هر استان را از برنامه های واحدهای استانی این دانشگاه در هفته پژوهش برشمرد.
وی تصریح کرد: در هفته پژوهش از صاحبان صنایع نیز دعوت کرده ایم تا در محل نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری حضور داشته باشند و امیدواریم با این کار، زمینه تعامل بیشتر میان فعالان صنعت و محققان دانشگاهی و همچنین زمینه انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک فراهم شود.
نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار از ساعت 9 صبح فردا، 23 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار می کند و تا روز پنجشنبه، 26 آذرماه از ساعت 9 تا 16 پذیرای حضور علاقمندان خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا