جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی تعطیلی ندارد

 کوروش خسروی دارانی با بیان اینکه دوازدهمین دوره جشنواره شیخ بهایی  از ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می شود، گفت: در سال گذشته، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیش از یک میلیارد تومان جایزه به برندگان این جشنواره در قالب تسهیلات ارائه کرد که امسال نیز این تسهیلات برقرار است.

خسروی دارانی با تاکید بر این‌که مهم‌ترین اهداف جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی مطابق با مأموریت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، بیان کرد: اگر بررسی کنیم که سال گذشته چه کسانی در تجاری‌سازی دستاوردهای فناوری بیشترین موفقیت را در کشور داشته‌اند، درمی‌یابیم که برگزیدگان این جشنواره از جمله اصلی‌ترین آن‌ها هستند.

وی جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی را زمینه‌ساز شرایطی مساعد برای ارتباط بهتر میان سرمایه‌گذاران و صاحبان فناوری دانست و گفت: سالانه ۱۵ تا ۲۰ نفر بهترین فن آفرینان کشور در پی این جشنواره انتخاب می‌شوند که تاکنون منجر به اخذ ۵۰ قرارداد میان سرمایه‌گذار و تیم کارآفرین شده است.

دبیر جشنواره خوارزمی تاکید کرد: در دوازدهمین دوره برگزاری جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی سرمایه‌گذاران خارجی نیز دعوت می‌شوند که این اقدام با همکاری سازمان سرمایه‌گذاری خارجی صورت می‌گیرد.

وی در خصوص آینده فن آفرینان برگزیده این جشنواره گفت: شرکت‌ها و افراد برگزیده در این جشنواره پس از پایان جشنواره دنبال می‌شوند و اگر به جذب سرمایه‌گذار نیاز داشته باشند مورد حمایت قرار می‌گیرند. همچنین هر ۲ یا ۳ سال یک بار آماری از کل شرکت‌هایی که در دوره‌های مختلف این جشنواره برگزیده‌ شده‌اند جمع آوری و وضعیت آنان بررسی می‌شود‌.

خسروی دارانی ادامه داد: برای ما مهم است برگزیدگان معرفی‌شده در جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی شکست نداشته باشند زیرا این شکست، نشان‌دهنده انتخاب ناصحیح ما بوده است. قابل‌توجه است که تاکنون با هیچ موردی که به شکست‌خورده باشد مواجه نشدیم.

به گفته خسروی دارانی، ۳۰ آذرماه ۹۴ آخرین‌مهلت برای بخش مسابقه فن آفرینان و ۳۰ دی‌ماه همین سال پایان مهلت برای طراحان کسب و کار و یا تعریف‌کنندگان فرصت فن‌آوران است.

به گزارش مهر، خسروی دارانی در پایان تاکید کرد: نه تنها برای حضور سرمایه‌گذاران محدودیتی نیست، بلکه دبیرخانه این جشنواره پس از پایان آن تعطیل نخواهد شد و حتی بعد از جشنواره نیز جذب سرمایه‌گذار ادامه خواهد داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا