شناسایی ترکیب ضد دیابت با مکانیزم جدید

دانشمندان در حال توسعه یک روش درمانی جدید برای درمان بیماری دیابت هستند که مبتنی بر دارو بوده و توسعه این روش منجر به شناسایی یک ترکیب ضد دیابت با مکانیزم جدید شده است . 

بر اساس یافته های محققان موسسه تحقیقات اسکریپس (Scripps Research Institute) ایالات متحده امریکا نوع جدیدی از درمان دیابت کشف شده است. این مساله نشان می دهد که پتانسیل تکنیک جدید، پژوهشگران را قادر می سازد تا به سرعت بتوانند داروی گیرنده های سلولی را که در مسیر مورد نظر فعال می شوند ، پیدا کنند .

همکاران لرنر در آزمایشگاه او این تکنیک را مورد استفاده قرار دادند تا مولکول های جدید که موجب مسدود کردن عفونت ویروس سرد (block cold virus infection)، افزایش تولید سلول های قرمز خون و کشتن سلول های سرطانی و دیگر اثرات  می شوند را پیدا کنند.

پاتریشیا . اچ . مک دونالد (Patricia H. McDonald) از محققان این تیم پژوهشی در این رابطه می گوید: « در اصل ما می توانیم این روش را برای صدها نفر با گیرنده های دیگر مانند یکی از آنهایی که ما در تحقیقاتمان برای پیدا کردن روش درمانی بیماری مورد عمل قرار دادیم ، به کار ببریم. قابل توجه است که این روش نسبت به روش های درمانی که در حال حاضر رایج است بهتر عمل کرده و عوارض جانبی کمتری را نیز در بر داشته است. این تحقیقات نشان دهنده یک همکاری سازنده است بنابراین ما امیدواریم برای تکمیل موفقیت آمیز این روش همکاری ها را با رسیدن به هدف درمان کامل ادامه دهیم. »   

سه سال پیش، ریچارد. ای . لرنر( Richard A. Lerner) و همکارانش تکنیکی به نام "انتخاب اتوکرین" (autocrine selection را ابداع کردند که دانشمندان را قادر می ساخته است تا مجموعه گسترده ای از مولکول ها را برای پیدا کردن آنهایی که با گیرنده های سلولی داده اتصال دارند را غربال گری کنند و با فعال کردن آن ها به اثر درمانی مورد نظر دست پیدا کنند.  

همکاران لرنر در آزمایشگاه او این تکنیک را مورد استفاده قرار دادند تا مولکول های جدید را که موجب مسدود کردن عفونت ویروس سرد (block cold virus infection)، افزایش تولید سلول های قرمز خون و کشتن سلول های سرطانی و دیگر اثرات  می شوند را پیدا کنند.

در مطالعات و بررسی های جدید، لرنر و پژوهشگران آزمایشگاهش روش یک گیرنده متصل به دیابت نوع 2 که در حدود سی میلیون نفر را تنها در ایالات متحده امریکا مبتلا ساخته است را مورد هدف قرار دادند تا به روش های درمانی مناسب دست پیدا کنند. گیرنده GLP-1 توسط "سلول های بتا" تولید کننده انسولین در پانکراس بیان شده است.

در خاتمه لازم به توضیح است که این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در مجله آنلاین ارتباطات طبیعت (Nature Communications) منتشر شده است. برای مشاهده این تحقیقات در مجله فوق، اینجا را کلیک کنید.

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا