برگزاری اولین دوره دانش افزایی زبان فارسی در بنگلادش

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، در مراسم افتتاحیه نخستین دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی در بنگلادش، سیدموسی حسینی، رایزن فرهنگی ایران در بنگلادش و نماینده بنیاد سعدی، دکتر فرهاد درودگریان، استاد اعزامی از ایران، پروفسور افتخار الدین چوهدُری، رییس دانشگاه چیتاگنگ، پروفسور سکندر چوهدُری رئیس دانشکده علوم انسانی، دکتر ابوالهاشم، رئیس گروه زبان و ادبیات فارسی و دکتر الهام حدادی مدرس دوره، حضور داشتند.

کلاس های این دوره دانش افزایی، از 6 تا 8 دسامبر و در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد و فارسی آموزان به مدت 20 ساعت، هر روز در سه کلاس آموزشی حضور یافتند و از دروس «دستور زبان فارسی»، «آموزش زبان فارسی»، «ادبیات معاصر (نظم و نثر)»، «ادبیات کلاسیک (نظم و نثر)»، «مکالمه و گفت و گو» و «بررسی و تحلیل اشعارعرفانی» بهره مند شدند.

همچنین در پایان دوره، اردوی فرهنگی و تفریحی استادان و دانشجویان در جنگل های اطراف دانشگاه چیتاگنگ برگزار شد و دانشجویان سرودها و شعرهای فارسی را خوانده و با زبان فارسی با یکدیگر صحبت کردند.

برگزاری «شب شعر» و «نمایش فیلم به زبان فارسی» از دیگر فعالیت های انجام شده در این دوره دانش افزایی بود که بسیار مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

 گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه چیتاگنگ بنگلاش در سال 2012 میلادی زیر نظر دانشکده علوم انسانی این دانشگاه تأسیس شد و با حضور 15 نفر دانشجو در سطح لیسانس آغاز بکار کرد. با وجود علاقه­ای که برای سرودن اشعار شعرای بزرگ ایران از جمله سعدی، مولانا و عطار در مجالس مذهبی در بنگلادش وجود داشت و همچنین با تلاش استادانی همچون دکتر ابوالهاشم، هرساله بر تعداد فارسی آموزان در گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه چیتاگنگ، افزوده شد و در حال حاضر 120 نفر دانشجو در این رشته مشغول به تحصیل هستند که این تعداد در دوره بعد به 170 نفر خواهد رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا