برگزاری سه ایده بازار تخصصی دانشگاه امیرکبیر به مناسبت هفته پژوهش

دومین ایده بازار تخصصی پلیمر و رنگ با موضوع کسب و کار سودآور در حوزه پوشش های هوشمند از 24 آذر ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.

شرکت کنندگان در این رویداد خلاقانه باید به سوال اصلی ' ایده شما برای راه اندازی یک کسب و کار سودآور و پایدار در حوزه پوشش های هوشمند چیست؟' پاسخ دهند و ایده آنها باید به گونه ای ارائه شود که پوشش مورد نظر دارای ویژگی عملکردی خاصی باشد، ایده پیشنهادی برای برطرف کردن نیازی از جامعه باشد، طرح یا نمونه پیشنهادی صرفه اقتصادی داشته باشد و همچنین از توانایی راه اندازی کسب و کاردانش بنیان برخوردار باشد.
همزمان با روز ملی پژوهش (25 آذرماه)، دانشگاه صنعتی امیرکبیر میزبان دومین ایده بازار تخصصی مهندسی عمران با موضوع راه اندازی کسب و کار پایدار در راستای ایجاد محوطه دانشگاهی دوستدار محیط زیست خواهد بود.
شرکت کنندگان در این ایده بازار تخصصی باید ایده خود در زمینه راه اندازی یک کسب و کار پایدار و سود آور در راستای ایجاد محوطه دانشگاهی دوستدار محیط زیست (Green Campus) را ارائه دهند به گونه ای که ایده آنها بتواند در مدت دو سال بازگشت سرمایه داشته باشد و با توجه به مبلغ اولیه سرمایه گذاری مورد نظر خود، سودآوری مناسب نیز به همراه داشته باشد.
این ایده ها در حوزه های ساخت و ساز، انرژی، آب، ضایعات و پسماند، ایمنی و حمل و نقل قابل ارائه است.
دومین ایده بازار تخصصی مهندسی پزشکی نیز با محوریت بهبود زندگی سالمندان و معلولین در 28 آذر سال جاری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.
در انتخاب طرح های برتر در ایده بازار مهندسی پزشکی، ملاک هایی مانند کاربردی بودن، داشتن خلاقیت و نوآوری و توجیه اقتصادی مورد توجه قرار خواهد گرفت.
علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویدادهای علمی می توانند به نشانی اینترنتی ideasbazaar.ir مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا