راه اندازی اولین نیروگاه بخش خصوصی درمنطقه اقتصادی وزارت ارتباطات

محمدعلی مختاری با اشاره به اصلاح ساختار منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه خدمات هوایی پیام، در مورد اقدامات زیربنایی انجام شده و آماده سازی زیرساخت های فاز ۲ این منطقه اظهار داشت: اواخر سال ۹۳ با منابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علاوه بر رفع نواقص فاز یک ۵۶ هکتاری این منطقه، فاز ۲ نیز اجرا شد که براساس زمانبندی تا یکماه آینده به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه، طی ۱۵ سال ۴۰ هکتار فاز یک به صورت ناقص انجام شده بود، اظهار داشت: کل عملیات اجرایی در دو سال گذشته نسبت به دوره های پیشین شاخص و قابل توجه است؛ به نحوی که برای مثال در یکسال اخیر کل معابر فرودگاه نوسازی شده است.

مختاری از تکمیل و نوسازی شبکه گاز، آب و برق فرودگاه پیام خبر داد و گفت: به علت نبود تصفیه خانه با مشکل زیست محیطی مواجه بودیم که ۹۰ درصد کار عملیات تصفیه خانه انجام و مابقی تا پایان آذرماه به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام با اشاره به نقش نوسازی و اجرای طرح ها در ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در پیام، ادامه داد: نیروگاه ۲۵ مگاواتی پیام هم به عنوان اولین نیروگاه بخش خصوصی در کشور در حال آماده شدن است و نهایتا در دهه فجر یا فروردین ماه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت این بخش می تواند علاوه بر تامین برق کل منطقه، مازاد تولید خود را به وزارت نیرو بفروشد و نیز در ایجاد اشتغال موثر خواهد بود.

مدیرعامل فرودگاه پیام با اشاره به استقبال بخش خصوصی نسبت به سرمایه گذاری در این منطقه اقتصادی، اظهار داشت: در حال حاضر، ۲۲ شرکت فعال و ۲۰ شرکت در حال احداث و نصب تجهیزات هستند که در گذشته به صورت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده بودند.

مختاری از احداث انبارهای سرپوشیده در منطقه ویژه اقتصادی پیام خبر داد و افزود: این انبارهای سرپوشیده و رو باز را به شرکت های متقاضی برای دپوی محصولات خود اجاره داده و این روند ادامه خواهد داشت. در زمینه تعمیر، نگهداری، آموزش و حمل بار نیز شرکت ایرانی- آلمانی به همراه پارت تعمیر موتور در فرودگاه مستقر و در زمینه تعمیر و تامین قطعات هواپیما و هلیکوپتر، فعالیت می کند و به زودی فعالیت خود را گسترش خواهد داد.

وی همچنین از مذاکره با شرکت های بزرگ و صاحب نام جهت حضور در منطقه ویژه اقتصادی پیام خبر داد و گفت: اکثر این شرکت های داخلی و خارجی به دنبال انبار برای محصولات خود هستند که تمام این فعالیت ها به اشتغال می انجامد.

به گزارش مهر، مختاری سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را استفاده از فرودگاه خدمات هوایی پیام در جهت حمل و نقل پستی و بار (کارگو) دانست و با تاکید بر ساماندهی نیروی انسانی این فرودگاه، افزود: با تعدیل نیروهای غیرکارآمد و همچنین ساماندهی نیروهای نهادهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی، همه بخش ها، تحت نظارت مدیریت یکپارچه مجموعه قرار دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا