تامین هزینه تحصیلی 20 دانشجوی پسادکتری به همت دانشگاه محقق اردبیلی

 گودرز صادقی در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل گفت: در دانشگاه محقق اردبیلی از سال گذشته بنا بر این شده است که با به حداقل رساندن بروکراسی و پیچیدگی‌ها و ایجاد جوی آزاد، صمیمی و بانشاط و تامین آزادی‌های علمی برای دانشمندان و پژوهشگران، فرصت‌های رشد و نمو بیشتر برای مجموعه دانشگاهی فراهم شود.

وی افزود: هر جامعه‌ای که در آن برای پژوهشگران و دانشمندان ارج و منزلتی وجود داشته باشد، طبیعتاً رشد علمی بالایی خواهد داشت، ولی در جامعه‌ای که دانشمندان به دلایل مختلف فرصت شکوفایی نداشته باشند، طبیعتاً آن سیستم رو به افول و نابودی خواهد رفت.

صادقی تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی و سایر دانشگاه‌های استان با تامین فضای آزادی اندیشه و بیان نظرات و عقاید خود برای آحاد دانشگاه، قطعاً روی سعادت را خواهد دید و آینده‌ای بهتر از گذشته خواهند داشت.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از راه‌اندازی موزه تاریخ علوم اردبیل در دهه‌ فجر سال جاری در دانشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور توسعه روابط بین‌الملل دانشگاه با دانشگاه‌های خارج از کشور و ایرانیان مقیم خارج از کشور، گروه دوستان بین الملل متشکل از اساتیدی که بخشی از تحقیقات و فرصت مطالعاتی خود را در خارج از کشور گذرانده‌اند، طی هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: از سال جاری سالانه بیست نفر در مقطع پسادکتری با تامین بخشی از هزینه‌های آن توسط دانشگاه و بخش دیگری از هزینه ها توسط بنیاد علم ایران آغاز به کار خواهند کرد.

صادقی همچنین از افتتاح آزمایشگاه مرکزی دانشگاه محقق اردبیلی بمنظور کمک رسانی به فناوران، پژوهشگران، صنعتگران و سایر مراکز علمی و آموزشی استان در دهه‌فجر سالجاری خبر داد و گفت: این آزمایشگاه به صورت مجهز به امکانات پیشرفته در خدمت استان خواهد بود.

به گزارش ایسنا،دبیر ستاد برگزاری هفته پژوهش در استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل استانی نه چندان بزرگ است، ولی باید در عرصه های علمی و فناوری گام های اساسی برداشته شود، هدف‌گیری دانشگاه محقق اردبیلی در چهارسال آینده این است که این دانشگاه به عنوان دانشگاه اول کشور از نظر تولید علم به ازای اعضای هیات علمی باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا