توسعه علمی اردبیل مستلزم ارائه ایده‌های نو و کاربردی است

دکتر عظیم اکبر‌زاده خیاوی در نشست «چگونگی پیشبرد ایده‌های کارآفرینی مبتنی بر دانش‌بنیان» که در جهاد دانشگاهی واحد اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: استان اردبیل مردان بزرگ علمی و دینی و صاحب سرمایه دارد که باید مورد تکریم واقع شوند.

وی با اشاره به اینکه اردبیل قطب کشاورزی به حساب می‌آید، اظهار داشت: برای بالا بردن راندمان تولید و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی که سالانه به دلیل سرمازدگی و آفات کشاورزی 35 درصد آن از بین می‌رود، فکر اساسی کرد.

این استاد دانشگاه، جهاد دانشگاهی را از پیشگامان تلاش علمی و تحقیقی عنوان کرد و گفت: این نهاد از بدو تاسیس تاکنون منشا خیر و برکت‌های فراوانی در عرصه‌های علمی از جمله سلول‌های بنیادی بوده است و جا دارد از این فعالیت‌ها حمایت شود.

اکبرزاده خیاوی از جهاد دانشگاهی خواست در شناسایی نیازهای استان و یافتن راه حل‌های آن تلاش کند و به کسانی که دنبال کار علمی هستند فکر و ایده داده و موتورهای توسعه را به حرکت درآورد.

وی تلاش را تنها راه ترقی و پیشرفت دانست و گفت: کسانی که مدارج علمی و فنی را کسب کرده‌اند، در این امر، مسؤولیت دو چندانی دارند و باید تمام علم خود را برای تولید علم و فناوری جدید جهت رفع نیازهای کشور به کار گیرند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه باید منبع خداشناسی و انسان شناسی باشد تصریح کرد: تا زمانی که در مراکز آموزش ما علم با عمل همراه باشد این مراکز می‌توانند منشا حرکتهای نوین علمی و فرهنگی باشند و در تعالی جامعه نقش ایفا کنند.

اکبرزاده، تشکیل شرکت‌های دانش بنیان را گامی جدید در گشودن راه‌های تحقیق و پژوهش و به هم پیوستگی و همکاری آنان را بهترین راه در موفقیت شان دانست و افزود: این شرکت‌ها نباید تنها به حمایت‌های دولتی چشم دوزند و از تلاش برای گشودن راه‌های حمایتی بخش‌های دیگر چشم ببندند.

وی با اشاره به اینکه بهترین راه کاهش بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، توجه به علم و شروع فعالیت‌های جدید در شهر و روستاهای خود آنان است خاطرنشان کرد: اگر هر ایده‌پردازی، یک دستگاه کوچک تولید کند علاقه‌مند به ادامه مسیر خواهد شد.

در ادامه رامز نصیری صالح، رییس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی در این نهاد تصریح کرد: مرکز خدمات تخصصی درمان ناباروری و مطالعات شهری جهاد دانشگاهی اردبیل در زمینه ارائه خدمات در زمینه دانش بنیان استان در حال فعالیت است.

به گزارش ایسنا ، وی افزود: مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل جزو چهار مرکز رشد است که از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز فعالیت گرفته و زمینه خوبی برای شکوفایی ایده‌ها و تجاری سازی آن‌ها است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا