تعطیلی نیروگاه اتمی برزیل به دلیل مشکلات فنی

یکی از دو نیروگاه اتمی اصلی کشور برزیل پس از شناسائی یک نقص فنی ، غیر فعال شده و از کار افتاد . به گزارش منابع خبری ، این حادثه در روز پنج شنبه گذشته رخ داده و شرکت اپراتور اداره کننده  این راکتور ، دلیل این موضوع را از کار افتادن  سیستم خنک کننده راکتور اتمی ، عنوان کرده است .  

در همین زمینه سخنگوی شرکت ایالتی الکترو نوکلیر Eletronuclear با بیان جزئیات بیشتری ، عدم کارکرد صحیح دستگاه متراکم کننده یا condenser  راکتور آنگرا یک  ( Angra 1 ) را دلیل اصلی از کار افتادن راکتور اتمی مذکور  اعلام کرده و  افزود : اقدامات فنی لازم جهت تعمیر و به راه اندازی مجدد این راکتور در حال انجام است .

گفتنی است در حال حاضر در حدود سه درصد انرژی الکتریکی کشور برزیل از طریق نیروگاه های اتمی تولید شده و این نیروگاه ها شامل دو راکتور آبی با نام های آنگارا هستند . چندی پیش دولت برزیل پروژه ساخت سومین نیروگاه اتمی خود را آغاز کرد و قرار است این نیروگاه که ساخت آن از سال 2010 آغاز شده است تا پایان سال 2018 آماده بهره برداری شود . لازم به توضیح است که ساخت و راه اندازی این نیروگاه بر عهده شرکت الکترو نوکلیر Eletronuclear  است که  تنها شرکت اتمی کشور برزیل محسوب شده و مدیریت نیروگاه های فعلی را نیز بر عهده دارد .

در حال حاضر کلیه مراحل اکتشاف و استخراج منابع اورانیوم در انحصار دولت مرکزی این کشور بوده و توسط سازمان Indústrias Nucleares اداره و کنترل می شود ، البته دولت این کشور آمریکای جنوبی به تازگی خبر از امکان ایجاد مشارکت بخش خصوصی در این حوزه داده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا