برگزاری ویژه برنامه رصد بارش شهابی و قمر سیاره مشتری در آسمان قشم

حمیدرضا محسن پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: نخستین ویژه برنامه ژئو پارک قشم روز جمعه 20 آذر از ساعت 21 با محوریت جامعه محلی و با هدف آشنا شدن جامعه روستایی قشم به ویژه کودکان و نوجوانان با این پدیده علمی، در نزدیکی جنگل های حرا و در محل ساختمان این مدیریت در روستای سهیلی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه از روز گذشته به مدت 10 شب، رویت بارش شهاب «جوزایی» در آسمان ایران امکان پذیر شده است، اظهار کرد: قابلیت رویت بارش شهابی در شب های بیستم و بیست و دوم آذر به ویژه صبحگاه 23 ماه جاری به اوج خود می رسد و این زمان، بهترین فرصت برای تماشای این پدیده علمی است.
محسن پور ادامه داد: به همین منظور دومین شب رصد بارش شهابی در آسمان جزیره قشم، از ساعت 21 بیست و دوم آذر بر بلندای مقبره شاه شهید در مسیر ساحل جنوبی و در جوار سایت غار «خوربس» آغاز می شود و تا ساعت 3 بامداد بیست و سوم ماه جاری ادامه می یابد.
وی با بیان اینکه مدیریت ژئوپارک قشم این برنامه را با همکاری موسسه آموزشی «مشق آفرینش» به صورت رایگان برای جامعه محلی و گردشگران برگزار می کند، اظهار کرد: علاقمندان به این ویژه برنامه ها می توانند برای ثبت نام رایگان با دو شماره تلفن 07633683981 و 09175456773 موسسه مشق آفرینش در بندرعباس تماس بگیرند.
محسن پور با بیان اینکه کارشناسان علم نجوم نیز در این ویژه برنامه حضور دارند، اضافه کرد: در کنار رصد شهاب جوزایی، این کارشناسان اطلاعات خود در خصوص این پدیده علمی را در اختیار علاقمندان قرار می دهند و می توان برگزاری کارگاه علمی را بخش دوم این ویژه برنامه ها ارزیابی کرد.
مدیر ژئوپارک قشم با اشاره به برگزاری برنامه های رصد شهاب در سال های گذشته، گفت: امسال برخلاف سال های گذشته این برنامه ها به عکاسی و رصد آماتور شهاب محدود نمی شود و رصد قمر سیاره مشتری توسط تلسکوپ نیز در برنامه های پیش رو گنجانده شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا