تاکید وزیر علوم کشور عراق بر همکاری‌فضایی با دانشگاه امیرکبیر

به گزارش مهر، حسین ابراهیم صالح شهرستانی وزیر علوم عراق در بازدید از دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به موفقیت این دانشگاه در حوزه هوافضا و طراحی و ساخت ماهواره گفت: بسیار علاقه مندیم از ظرفیت دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای طراحی و ساخت ماهواره استفاده کنیم.

 وی در ادامه با اشاره به همکاری اقتصادی میان دو کشور ایران و عراق بر لزوم تقویت همکاری علمی و دانشگاهی میان این دو کشور تاکید کرد.

وزیرعلوم کشور عراق اظهار داشت: طی سال های گذشته سیستم آموزش عالی عراق صدمات زیادی از تروریسم خورده است و چند سالی است که توانسته ایم فعالیت سیستم آموزش عالی خود را به طور مجدد شروع کنیم.

وی ضمن ابراز همکاری با دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بنا داریم یک دانشگاه جدید در حوزه نفت و گاز در شهر بصره تاسیس کنیم و باتوجه به پروژه های تحقیقاتی دانشگاه صنعتی امیرکبیر انتظار داریم همکاری های بسیار مفیدی در این زمینه با این دانشگاه داشته باشیم.

شهرستانی خاطرنشان کرد: تاکنون دانشجویان ما بیشتر به دانشگاه های کشورهای آمریکا و استرالیا اعزام می شدند که برنامه داریم دانشجویان خود را به دانشگاه های کشور ایران اعزام کنیم.

وی پیشنهاد کرد دوره های آموزشی مشترک میان ایران و عراق به زبان انگلیسی برقرار شود و ادامه داد: یکی از پیشنهادات ما برای اعزام دانشجویان عراقی به ایران براین اساس است که این دانشجویان اولین سال تحصیلی خود را در عراق بگذرانند و سال های دوم و سوم تحصیل خود را به کشور ایران فرستاده شوند و به طور مجدد سال چهارم تحصیل خود به کشور عراق باز گردند.

وزیر علوم کشور عراق از تدریس استادان ایرانی در دانشگاه های کشور عراق استقبال کرد و گفت: باتوجه به اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر با دو دانشگاه کربلا و کوفه همکاری دارد اما اولویت ما همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با دانشگاه فنی و مهندسی بغداد است.

وی با بیان اینکه وزارت علوم عراق از دانشگاه های معتبر بین المللی لیستی تهیه کرده است، تصریح کرد: از دانشگاه های کشور ایران نیز لیستی تهیه شده است و بنابراین ما در زمینه بورسیه تحصیلی با دو دانشگاه صنعتی شریف و تهران همکاری داریم و بنا داریم دو دانشگاه صنعتی امیرکبیر و فردوسی مشهد را نیز به این همکاری ها اضافه کنیم.

شهرستانی اضافه کرد: عراق به دلیل محدودیت های بودجه ای قادر به اعزام تعداد زیادی دانشجو بورسیه به خارج از کشور نیست و این درحالی است که در گذشته سهمیه بورسیه خارج این کشور 20 هزار نفر بود که در سال جاری میلادی این رقم تا حدودی کاهش یافته و امیداوریم در سال آینده میلادی این سهمیه افزایش یابد.

وی تاکید کرد: پیشرفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه طراحی و ساخت ماهواره برای ما بسیار قابل توجه است و امیداوریم دراین زمینه با شما همکاری داشته باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا