افزایش حدود 30 درصدی کاربران جویشگر ایرانی پارسی جو

نسخه پنجم موتور جستجوگر بومی پارسی جو در نهم آبان ماه امسال با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیر شورای عالی فضای مجازی، معاونان وزیر ارتباطات و جمعی از دست اندرکاران راه اندازی این جویشگر، در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد. 
علی محمد زارع بیدکی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر فارسی زبانان از گوگل برای جستجوی اطلاعات مورد نیاز خود استفاده می کنند اما این فرایند باید تغییر کند تا هموطنان بتوانند از جویشگرهای بومی استفاده کنند. 
وی، ارتقای کیفیت و ارائه سرویس های مورد نیاز را مهمترین برنامه جویشگرهای بومی دانست و افزود: جویشگرهای بومی باید با ارائه سرویس های مناسب زمینه افزایش بهره مندی کاربران ایرانی را فراهم کنند. 
بیدکی بر لزوم بهره گیری از شیوه های مناسب به منظور ترغیب مردم برای استفاده بیشتر از جویشگر بومی تاکید کرد و گفت: این موضوع نیاز به اقدامات مناسب و حرفه ای دارد تا مردم به تدریج به سمت اینگونه جویشگرها سوق پیدا کنند. 
وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی برای استفاده از جویشگرهای بومی نیازمند ارائه سرویس های مناسب است، ادامه داد: نباید انتظار داشته باشیم در مدت کوتاهی این موضوع محقق شود؛ تحقق این مسئله به مرور زمان و به تدریج صورت می گیرد. 
مدیر پروژه ملی موتور جستجوگر بومی پارسی جو بیان کرد: در کنار راه اندازی این جویشگر، موضوع تجاری سازی و برندسازی آن را نیز آغاز کرده ایم و در آینده شاهد نتایج خوب این فعالیت خواهیم بود. 
نسخه اول جستجوگر پارسی جو در سال 1379 با توانمندی یک میلیون جستجو در وب ایجاد شد و پس از هفت سال تلاش نسخه پنجم این جویشگر آبان ماه امسال به بهره برداری رسید که در این نسخه می توان بیش از یک میلیارد صفحه را پوشش داد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا