توضیحات دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تک جنسیتی شدن دانشگاه های جدید

 'محمدرضا مخبر دزفولی' در حاشیه جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی چنین ضابطه و مصوبه ای درباره صدور مجوز تاسیس به دانشگاه های جدید به شرط تک جنسیتی بودن ندارد و من به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صراحتا می گویم که شورا چنین مصوبه ای نداشته است. وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر نحوه صدور مجوز برای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی گفت: برای مواردی که درخواست تاسیس دانشگاه غیرانتفاعی داریم احیانا اگر نیاز باشد ترجیح ما این است که تک جنسیتی باشد.

ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره برگزاری اردوهای دانشگاهی نیازمند بازنگری است
استاد دانشگاه تهران در پاسخ به سوال دیگری درخصوص طرح موضوع برگزاری اردوهای مختلط در جلسات شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تدوین این موضوع در حال انجام است و البته در شورای اسلامی شدن دانشگاه ها نیز در مورد اردوها بحث شده که آن دسته ضوابط و مقرراتی که قبلا در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده بود احتیاج به بازنگری دارد.
به گفته مخبر دزفولی، قرار شده است کمیته ای در شورای اسلامی شدن دانشگاه ها، کار بازنگری و ارائه پیشنهاد جدید در رابطه با برگزاری اردوهای دانشگاهی را انجام دهند که پس از تصویب در شورای اسلامی شدن، مسیر خود را در شورای عالی انقلاب فرهنگی طی خواهد کرد.
وی درباره دلیل برگزار نشدن جلسه هفته گذشته شورای اسلامی شدن دانشگاه ها نیز گفت: هر چند باید علت این موضوع را از وزیرعلوم که رییس شورای اسلامی شدن دانشگاه هاست بپرسید ولی جلسات شورای اسلامی شدن دانشگاه ها همیشه طبق روال برگزار می شود و مسائل مرتبط با حوزه های فرهنگی اجتماعی دانشگاه ها در دستور کار این شورا است.
وی افزود: در شورای اسلامی شدن دانشگاه ها همچنین مواردی که در سند اسلامی شدن دانشگاه ها در حوزه های فرهنگی و مدیریتی و ارتقای کیفی مجموعه دانشگاهی کشور تمرکز و تاکید شده است، به بحث و بررسی گذاشته می شود و تشکیل نشدن جلسه این هفته احتمالا به دلیل این است که تعدادی از اعضا در مسافرت بودند و یا جلسه به حدنصاب نرسیده بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره موافقت این شورا با ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل نیز گفت: اخیرا یک اصلاح در مورد فرهنگیانی که دوره آموزشی و سرفصل های درسی شان با ضوابط وزارت علوم و مجموعه آموزش عالی منطبق بوده است، صورت گرفت و زمانی که آن موارد را وزارت علوم تایید کند آنها می توانند ادامه تحصیل بدهند
به گفته مخبر دزفولی، موارد اصلاحی به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و به وزارت علوم ابلاغ شده است.
وی تصریح کرد: تعدادی از شاغلان آموزش و پرورش که دوره های آموزشی استاندارد وزارت علوم را طی کرده بودند ولی مدرک آنها به عنوان معادل تلقی می شد با توجه به این که وزارت علوم، سرفصل های آنها را تایید کرده بود به وزارت علوم، این اختیار و امکان داده شد که آنها را ارزیابی کند و ادامه تحصیل آنها تسهیل شود.
هفتاد و یکمین جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، سه شنبه شب در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا