کنترل بیماری لمپی‌اسکین با افزایش دو برابری تولید واکسن آبله در کشور

همایون مهروانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: طی چند مدت اخیر شاهد ایجاد موج رسانه‌ای درخصوص افزایش آمارسرطان درایران بوده‌ایم.پ

وی خاطرنشان کرد: سونامی سرطان در ایران صحت نداشته و آمار مبتلایان به این بیماری در مقایسه با سایرکشورها تفاوت چندانی ندارد.

مهروانی افزود: درگذشته امکانات و تجهیزات پزشکی چندان پیشرفته‌ای وجود نداشت و در برگه فوت برخی افراد علت مرگ نامعلوم درج می‌شد ولی با پیشرفت علم، تشخیص انواع سرطان به راحتی صورت می‌گیرد و به همین دلیل مردم تصور می‌کنند مرگ ومیر ناشی از سرطان افزایش یافته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به کنترل بیماری لمپی‌اسکین در کشور اشاره کرد و گفت: سویه این بیماری در ابتدای سال از کشورهای عراق، آذربایجان و جنوب امارات وارد ایران شد.

وی تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد تزریق واکسن آبله برای مقابله با این بیماری نتیجه‌بخش است، به همین دلیل موسسه رازی اقدام به افزایش میزان تولید این واکسن کرد.

مهروانی تصریح کرد: امسال موسسه رازی دو برابر بیش از تعهدی که به سازمان دامپزشکی داده بود، واکسن آبله تولید کرده است.

قائم مقام موسسه سرم‌سازی رازی گفت: خوشبختانه این بیماری تلفات چندانی در کشور نداشت و ظرف مدت کوتاهی کنترل شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ازسرگیری اجرای طرح نوسازی ساختمان‌های تولید واکسن موسسه نیز اشاره کرد و افزود: این طرح طی هشت سال گذشته تقریبا متوقف شده بود و تنها 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

مهروانی ابزار کرد: با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید اجرای این طرح از امسال مجددا از سرگرفته شده است و امید است با تامین اعتبارات درآینده‌ای نزدیک به پایان برسد.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا 9 موسسه عمده تولید واکسن‌ وجود دارد که موسسه رازی یکی از آنها محسوب می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا