خودروی شما، شما را لو می‌ دهد

خودروهای مدرن با استفاده از قابلیت های ارتباطی بی سیم می توانند امکانات منحصر به فرد و ویژه ای را به رانندگان ارائه کنند که حتی 10 سال پیش نیز به سختی در ذهن کاربران عمومی خودروها می گنجیدند. یکی از بهترین و کارآمد ترین ویژگی های قرار داده شده در خودروهای جدید، توانایی آنها برای تماس با سرویس های اورژانس در هنگام تصادف های جاده ای است. هم چنین این قابلیت برای دستگیر کردن راننده هایی که بعد از تصادف کردن اقدام به فرار کردن از صحنه وقوع حادثه می کنند نیز مفید واقع شده است.

یک راننده در جاده های ایالت فلوریدا ابتدا با یک کامیون تصادف کرده و پس از برخورد با یک خودروی ون صحنه تصادف را ترک کرده بود. با این حال خودرو این راننده بدون اطلاع او به سرعت با اورژانس تماس برقرار کرد

کاربری دوم اشاره شده به صورت تصادفی کشف شده است و ماجرا از جایی شروع شد که یک راننده در جاده های ایالت فلوریدا ابتدا با یک کامیون تصادف کرده و پس از برخورد با یک خودروی ون صحنه تصادف را ترک کرده بود. با این حال خودرو این راننده بدون اطلاع او به سرعت با اورژانس تماس برقرار کرد. خودرو یاد شده در این تصادف خودرو فورد بود که به لطف فناوری مدرن به کار رفته در آن به صورت خودکار با اورژانس تماس گرفته و زمان و موقعیت دقیق تصادف را به آنها اعلام کرده بود.

همان طور که گفته شد، این فناوری جدید برای نخستین بار توسط شرکت فورد ابداع شده است و امروزه در که در خودروهای کمپانی هایی نظیر بی ام او نیز یافت می شود. این فناوری برای این طراحی شده است که بعد از تصادف و در هنگام ناتوانی راننده با اورژانس تماس بگیرد، با این وجود این قابلیت در این مورد به ضرر راننده تمام شده و موجب دستگیری او شد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا