محصولی تازه در باشگاه خودروهای تمام برقی

شرکت خودروسازی پورشه که همواره به طراحی و تولید خودروهای خاص و گران قیمت شهرت دارد و پیشتر با نسخه های مختلف از جمله هیبرید 918 خود در دنیا زبانزد شده بود حالا برنامه تولید انبوه خودروی تمام برقی Mission E را دنبال می کند.

این خودرو چندی پیش در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به دنیا معرفی شد. در آن موقع برچسب «مفهومی» به این خودروی زیبا و پیشرفته زده شده بود اما حالا پورشه در نظر دارد تا برنامه فروش جهانی آن را تا پیش از پایان دهه جاری آغاز کند.

این خودرو با هر بار شارژ کامل باتری مسافتی بیش از 500 کیلومتر را طی می کند. نکته جالب توجه دیگر به شارژ سریع باتری لیتیوم یونی این خودرو مربوط می شود به طوریکه 80 درصد آن در 15 دقیقه شارژی می شود.

آنچه که پورشه ارایه کرده تلفیقی هنرمندانه از ساختار اسپرت و فناوری های روز دنیا در صنعت خودروسازی است.

این خودرو از توان خیره کننده 590 اسب بخار برخوردار است که برای یک محصول تمام برقی در نوع خود شگفت انگیز است. Mission E صفر تا 100 را تنها در 3.5 ثانیه طی می کند که حتی از رکورد بسیاری از خودروهای پیشرفته احتراقی و هیبریدی حال حاضر دنیا بهتر است.

این خودرو با هر بار شارژ کامل باتری مسافتی بیش از 500 کیلومتر را طی می کند. نکته جالب توجه دیگر به شارژ سریع باتری لیتیوم یونی این خودرو مربوط می شود به طوریکه 80 درصد آن در 15 دقیقه شارژی می شود. این دستاورد مهم درحالی در چنین خودرویی تعبیه شده که شارژ زمان بر خودروهای برقی معمولا یکی از مهمترین چالشهای آنها به شمار می آید اما مهندسان پورشه از سیستم شارژ 800 ولتی استفاده کرده اند تا عملا نتوان چنین برچسبی را به Mission E چسباند.

پورشه در نظر دارد تا با سرمایه گذاری کلان 785.5 میلیون دلاری در سالهای آینده، یکی از مهمترین مراکز خودروسازی خود یعنی  Stuttgart-Zuffenhausen را به روزرسانی کرده و کار تولید انبوه این خودروی جدید را آغاز کند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا