هشدار به کشاورزان برای کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها

 امروزه درمان برخی از انواع عفونت‌ها تقریبا غیرممکن شده که دلیل آن استفاده فزآینده از آنتی بیوتیک‌هاست و بیش از نیمی از آنتی بیوتیک‌های مصرف شده در سراسر جهان اغلب برای رشد سریع حیوانات به کار گرفته شده است.

تهدید جدی مصرف افراطی آنتی‌بیوتیک‌ها در حوزه کشاورزی و دامپروری ماه گذشته در چین مورد تاکید قرار گرفت. کارشناسان پس از کشف مقاومت باکتری‌ها در برابر آنتی‌بیوتیک «کولیستین» هشدار دادند که جهان در مرز عصر «پس از آنتی‌بیوتیک» قرار دارد. این نوع از آنتی‌بیوتیک در مواقعی که داروهای دیگر موثر نبودند، مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در برخی موارد، آنتی‌بیوتیک‌ها در بخش کشاورزی و دامپروری برای درمان عفونت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد اما مواردی مشاهده می‌شود که این داروها در حیوانات سالم و برای پیشگیری از عفونت و همچنین افزایش وزن حیوان به کار گرفته می‌شوند. استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها به عنوان افزایش‌دهنده سرعت رشد در سال 2006 در اتحادیه اروپا ممنوع شد.

براساس آمارهای فعلی، مصرف جهانی آنتی‌بیوتیک تا سال 2020 افزایش 67 درصدی پیدا می‌کند. تنها در آمریکا در سال 3400 تُن آنتی‌بیوتیک توسط بیماران و 8900 تُن برای حیوانات مصرف می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی، متخصصان با بیان اینکه این ارقام نگران‌کننده است، اظهار داشتند: در صورت تداوم این روند تا سال 2050 هر سال 10 میلیون انسان به دلیل مقاومت آنتی‌بیوتیکیِ عفونت‌ها جان خود را از دست خواهند داد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا