فقط ۳۵ درصد کودکان ایرانی شیر مادر می خورند

 دکتر فرید ایمانزاده در نشست خبری یازدهمین کنگره اورژانس و بیماری های شایع طب کودکان، با بیان اینکه فشار خون در کودکان به دلیل استفاده زیاد از سدیم نگران کننده است، گفت: به دلیل مصرف فست فود ها و خوراکی های شور، احتمال ابتلا به فشار خون در کودکان افزود شده است.
 
دبیر علمی یازدهمین کنگره اورژانس و بیماری های شایع طب کودکان، اختلال عملکرد فعالیت کلیه، کبد و التهاب در عروق، بیماری های غدد، استرس شدید و عفونت های ارولوژیک را از دلایل ابتلا به فشار خون عنوان کرد.
 
رئیس بیمارستان مفید با اعلام اینکه تنها ۳۵ درصد نوزادان با شیر مادر تغذیه می کنند، تصریح کرد: به دلیل وجود ضد میکروب و اسیدآمینه ها در شیر مادر کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند ۸ درصد بیش از شیرخشک خورها ضریب هوشی بالاتری برخوردارند.
 
وی ادامه داد: کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنن بدنشان سوخت و ساز بیشتری دارد و نسبت به دیگر افراد در وضعیت وزنی نرمال تری به سر می برند.
 
رئیس انجمن علمی تغذیه با شیر مادر در ایران، افزایش ارتباط عاطفی میان فرزند و والدین و کاهش بیماری های گوارشی و تنفسی را از دیگر مزایای شیر مادر برشمرد و تاکید کرد: کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند مرگ میرشان کمتر است.
 
ایمانزاده شیرخشک را یکی از عوامل افزایش احتمال ابتلا به فشار خون خواند و گفت: شیر خشک خورها چاق تر هستند چون غلظت سدیم و پروتئین دریافتی آنها بیشتر است.
 
وی اظهار کرد: باید به سمت ترویج تغذیه از شیر مادر پیش برویم، چراکه بدترین فرم های سینه برای شیردهی هم قابل درمان هستند و با مشاوره می توان به مادران نحوه شیردهی صحیح را آموزش داد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،یازدهیمن کنگره اورژانس ها و بیماری های شایع طب کودکان از ۲۳ تا ۲۷ آذر ۹۴ در تالار قائم بیمارستان کودکان مفید با ۹ پنل و ۹ سخنرانی و ۳ کارگاه جانبی (تکامل کودکان، تغذیه وریدی، کودک آزاری) با محورهای مشکلات گوارشی، طب خون، ژنتیک، بیمارهای عفونی، طب رماتیسمی، طب غدد و کلیه و در زمینه طب روانپزشکی کودکان برگزار خواهد شد.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا