نشاط، تعالی و آرمانگرایی شعار ما برای تربیت دانشجویان موفق است

 دکتر مصطفی محقق معاون دانشجویی دانشگاه علوم‌ پزشکی دانشگاه تهران در دومین جشنواره دانشجویی ابن‌سینا در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره دانشجویی ابن سینا دو سال است که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود. البته 16 سال است که جشنواره‌ای برای هیئت علمی هر سال در بهمن ماه برگزار می‌گردد. ولی از سال گذشته جشنواره دانشجویی که به عنوان بخشی از همین جشنواره است برگزار گردیده است. در بخش‌های مختلف علمی، پژوهشی و فرهنگی در 8 بخش آموزشی، پژوهشی، قرآن و عترت و هنری و اجتماعی و ورزشی با کیفیت خدمات سلامت فعالیت دانشجویان دسته‌بندی می‌شود و به دانشجویان برتر با رزومه و فعالیت‌هایی در سطح ملی و جهانی جوایزی اعطا می‌گردد. هیئتی که تا اوایل آبان طرح‌های ارائه شده را بررسی کرده است، بر اساس مدال‌های کسب شده دانشجویان، دانشجویان برتر را انتخاب کرده‌اند.
 
وی افزود: سال گذشته این مراسم با حضور وزیر بهداشت برگزار شد. امسال هم قرار بود که وزیر بهداشت در مراسم اهدای جوایز حضور داشته باشند، که متأسفانه به دلایل تغییر برنامه ایشان امکان‌پذیر نشد.
 
وی در ادامه گفت: 2.5 میلیون تومان وجه نقد به دانشجویان منتخب اعطا می‌شود و همچنین مبلغ 2 تا 3 میلیون تومان هم جداگانه و با ارائه طرح خود می‌توانند دریافت کنند، که این مبالغ از اعتبار دانشگاه تأمین می‌گردد.
 
در سقف‌های خودساخته گرفتار نشویم
دکتر جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص شعارهای همایش عنوان کرد: سازمان جهانی بهداشت 6 منطقه دارد که یکی از آنها مدیترانه شرقی است که ما نیز در این منطقه هستیم. عراق، سوریه و یمن جزو نقاط بحرانی در سازمان جهانی بهداشت به شمار می‌روند. وقتی در مورد موضوعات مختلف با نمایندگان کشورهای حاضر صحبت کردیم به این نتیجه رسیدیم که باید به خاطر امنیت و ثباتی که در کشور حکم فرما است قدردان باشیم.
 
نشاط اولین شعاری است که برای این جشنواره انتخاب شده است، که باید دانشجویان برای داشتن نشاط تلاش کنند و خود را درگیر مشکلات کوچک نکنند.
 
وی در ادامه گفت: متأسفانه ما همیشه منتظریم ببینیم دیگران چه می‌کنند و ظرفیت بالایی برای دیدن مشکلات دیگران و برای ندیدن مشکلات خود داریم. در صورتی که باید این گونه فکر کنیم که در هر جایگاهی که هستیم باید وظیفه خود را به بهترین نحو انجام دهیم. که این همان شعار دوم ما تعالی است.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ؛وی در پایان گفت: دانشجو در اسم خود ماهیت حرکت رو به جلو را دارد یعنی حرکت به سوی تکامل و ارزش‌ها جزو ذات او است‌. دانشجو نباید در سقف‌های خود ساخته گرفتار شود یعنی به خودباوری برسد یعنی هیچ محدودیتی برای خود قایل نشود. پس باید ملی و در نهایت جهانی فکر کند و ظرفیت خود را کم نبیند که این همان شعار سوم ما آرمانگرایی است. دو فاکتور تفکر و اخلاق برای یک دانشجوی موفق و تأثیرگذار در جامعه ضروری است.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا