مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی: دخل و تصرفی درحریم دریاچه ارومیه رخ نداده است

پرویز آراسته روز دوشنبه در مصاحبه با ایرنا با اشاره به بازدیدهای های کارشناسی و مستمر حریم و پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: قسمتی از اطراف دریاچه ارومیه که برخی افراد مدعی هستند در آن امکان دخل و تصرف وجود دارد، حدود یک تا سه کیلومتر با حریم واقعی دریاچه فاصله دارد. 
وی با رد کشت و زرع کشاورزان منطقه در حریم دریاچه ارومیه بیان کرد: افرادی که مدعی این موضوع هستند بازدیدی از این منطقه نداشته اند چرا که به علت باتلاقی و غیرقابل دسترس بودن، امکان دخل و تصرف برای افراد در محدوده پارک ملی وجود ندارد و هم اکنون فقط مردم از پوشش گیاهی روییده شده در منطقه برای چرای دام ها استفاده می کنند. 
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: با خشکسالی های اخیر و گران بودن علوفه، مردم محلی بدون دخل و تصرف و با بذرپاشی از گیاهان روییده در حاشیه دریاچه برای چرای دامهای خود استفاده می کنند و از نظر زیست محیطی مشکلی در این زمینه وجود ندارد. 
آراسته با اشاره به روند اجرای طرح های ستاد احیای دریاچه ارومیه در استان توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: سال گذشته 40 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های احیای دریاچه در حوزه محیط زیست اختصاص یافت که یک میلیارد ریال آن برای مالچ پاشی و ایجاد سطوح آبگیر و مابقی برای تثبیت بیولوژیک در منطقه جبل کندی و اطراف دریاچه هزینه شد.
وی ادامه داد: هم اکنون در حال عقد قرارداد با مشاورین درباره پروژه های سال 94 و 95 هستیم و 25 میلیارد ریال اعتبار برای این منظور ابلاغ شده است. 
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اظهار کرد: یک درصد از تمامی اعتبارات ستاد احیا به حفاظت محیط زیست ابلاغ می شود و بقیه توسط سازمان های مرتبط هزینه می شود.  هم اکنون هفت منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان وجود دارد که مساحت این مناطق هفت هزار و 31 کیلومتر مربع است که با احتساب دریاچه ارومیه 17 درصد از مساحت استان را شامل می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا