دانشگاه‌های برتر جهان بر اساس قابلیت استخدام دانش آموختگان معرفی شدند

براساس اعلام روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی به نقل از دفتر علم سنجی این مرکز، کشورهای ایالات متحده آمریکا  با 6 دانشگاه ، انگلستان با 2 دانشگاه و چین و فرانسه هرکدام با 1 دانشگاه ،  10 دانشگاه برتر جهان هستند که  کیواس(QS)  این دانشگاهها را براساس شاخص هائی چون اعتبار کارفرمایان، همکاری با کارفرمایان، دستاوردهای فارغ التحصیلان ، حضور کارفرمایان در پردیس دانشگاه و نرخ استخدام دانش‌آموختگان ، رتبه بندی کرده است.

 گفتنی است این رتبه‌بندی نتیجه پروژه تحقیقاتی گسترده‌ای است که از اکتبر 2014 آغاز شده است و  بعنوان یک طرح آزمایشی به شمار می آید که با هدف معرفی روش جدیدی برای سنجش قابلیت استخدام در رتبه بندی دانشگاهها انجام می‌شود.

 کیو اس(QS) این رتبه بندی را با کمک روئسای دانشگاه های سراسر جهان ، مطالعه مقالات دانشگاهی و گفتگو با کارفرمایان و نمایندگان دانشجویان برای شناسائی یک روش مناسب  انجام داده است . 5 دانشگاه از اکتبر 2014 برای ارائه نظرات به این موسسه فرصت داشتند .

 در این رتبه بندی تنها  دانشگاه هایی رتبه بندی شده اند که به طور فعال در فرآیند جمع آوری داده در کیو اس(QS) شرکت کرده و یا داده عمومی کافی برای وارد کردن آنها در رتبه بندی وجود داشته باشد .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا