سیاست‌ سازمان غذا و دارو درباره فرآورده‌های خون و پلاسما

 دکتر علی واشقانی فراهانی گفت: داروهای مشتق از خون و پلاسما بخش عمده‌ای از داروهای استراتژیک کشور را به خود اختصاص داده‌اند و داروهای مهمی در این حوزه وجود دارد.وی افزود: مهم‌ترین داروها در این بخش، فاکتورهای انعقادی، داروهای نقص سیستم ایمنی و بسیاری از داروهای دیگر که به صورت داروهای مشتق از خون و پلاسما در کشور تهیه می‌شوند را شامل می‌شود.

واشقانی فراهانی اظهار داشت: مهم‌ترین سیاست ما بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی این است که هر کشوری سعی کند تا پلاسمای کشور خود را با توجه به خصوصیات ژنتیک، تغذیه‌ای، فرهنگی و بسیاری از مسائل دیگر استفاده کند.

مسئول اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو در ادامه افزود: یکی از خطراتی که فرآورده‌های مشتق از پلاسما به همراه دارند، انتقال آلودگی است؛ چراکه اگر پلاسمای کشور خود را استفاده کنیم ریسک انتقال آلودگی کشورهای دیگر را به کشور خود به حداقل می‌رسانیم و بر همین اساس سازمان غذا و دارو سیاست‌هایی در این زمینه در برنامه خود دارد.

بنابراعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، واشقانی فراهانی اظهار داشت: سیاست‌های سازمان غذا و داروآن است به سمتی حرکت کنیم تا فرآورده‌هایی که از خون و پلاسما تهیه می‌شوند با استفاده از پلاسمای ایرانی در داخل کشور تهیه شوند که این موضوع در حال پیگیری است و امیدواریم بتوانیم پالایشگاه تولید این محصولات را در داخل کشور ایجاد کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا