فناوری های نظامی در خدمت محیط زیست

رود و جنگل های آمازون را می توان یکی از اصلی ترین اکو سیستم های جنگلی جهان دانسته و به باور بسیاری از کارشناسان محیط زیست ، این جنگل نقشی بسیار مهم در پالایش هوای کره زمین ایفا کرده و متاسفانه علی رغم این اهمیت بسیار زیاد ، درختان این جنگل با سرعتی بسیار زیاد در حال تخریب و نابودی هستند .

به تازگی کشورهای کلمبیا ؛ برزیل و پرو که بخش بزرگی از جنگل های آمازون در این کشورها قرار دارد تصمیم به اجرای پروژه مشترکی گرفته اند که بر اساس آن قایق ها و  گشت های حفاظتی متعددی در مناطق مختلف جنگل آمازون تردد کرده و از فعالیت قاچاقچیان چوب و افرادی که اقدام به تخریب این جنگل می کنند جلوگیری خواهد کرد .

این پروژه در قالب یک همکاری مشترک نظامی به منظور حفظ محیط زیست است که به کشورهای فوق الذکر امکان به اشتراک گذاری تکنولوژی ها و فناوری های ساخت کشتی و تجهیزات آبی را نیز می دهد .

 این پروژه در قالب یک همکاری مشترک نظامی به منظور حفظ محیط زیست است که به کشورهای فوق الذکر امکان به اشتراک گذاری تکنولوژی ها و فناوری های ساخت کشتی و تجهیزات آبی را نیز می دهد .  این قرار داد همکاری مشترک به قرار داد گشت قایقی آمازون یا Amazon patrol boat agreement شهرت دارد در تابستان سال 2014 میلادی منعقد شده بود و شرکت های دولتی و خصوصی متعددی از این سه کشور حوزه آمریکای جنوبی ، انجام آن را بر عهده دارند .

در همین زمینه جرج انریکو کارنو Jorge Enrique Carreño از مقامات ارشد دولت برزیل و مدیر مرکز Cotecmar اعلام کرد : " ما با امضای این قرار داد یک زیر ساخت همکاری های مشترک را ایجاد می کنیم که بر اساس آن می توان از آمازون محافظت کرد . "

گفتنی است فناوری های ابداع شده در این پروژه که در راستای حفاظت از محیط زیست آمازون از آن استفاده خواهد شد ، در پنجمین نمایشگاه اکسپو دفنس 5th Expodefensa fair که ویژه تجهیزات دفاعی و نظامی است ، معرفی شده اند .

این قرار داد ، نخستین قرار داد نظامی بین کشورهای فوق محسوب می شود که با هدف حفاظت از محیط زیست و پیشگیری از نابودی آمازون  اجرا می شود .

منطقه جنگل های آمازون مساحتی بالغ بر 6 میلیون کیلومتر مربع را شامل شده و در بین کشورهای برزیل ، پرو ، بولیوی ، کلمبیا ، اکوادور ، گویانا ، ونزوئلا ، سورینام و گینه فرانسوی قرار دارد .

 

مترجم: فاطمه کردی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا