ارتباط استرس با سکته مغزی در بیماران دیابتی

پزشکان با تاکید بر اینکه بیماران دیابتی بیشتر مستعد ابتلا به افسردگی و استرس هستند، اظهار داشتند: این اختلالات روانی با افزایش خطر ابتلا به سکته مغزی و فوت ناشی از بیماری‌های قلبی – عروقی مرتبط است.

آنها همچنین مقتدند بیماران دیابتی زمانی بیشترین آسیب را می‌بینند که به طور همزمان به استرس و افسردگی مبتلا باشند.

«دویل کومینگز» از دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای شرقی و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: بررسی ما اولین الگوی نشان دهنده احتمال فزاینده پیامدهای قلبی – عروقی در بیماران دیابتی در مقایسه با افراد دیگر است.

به منظور ارزیابی تاثیر این مشکلات روانی بر بروز بیماری‌های قلبی و خطر سکته مغزی، اطلاعات مربوط به 22 هزار فرد بزرگسال از جمله 4100 بیمار مبتلا به دیابت مورد بررسی قرار گرفت. افراد شرکت کننده در این مطالعه به طور متوسط 64 سال سن داشتند و 58 درصد آنان زن بودند.

در شروع مطالعه نزدیک به 19 درصد شرکت‌کنندگان به دیابت مبتلا بودند در حالی که علائم افسردگی و استرس در میان شرکت کنندگان به ترتیب 10 و 28 درصد بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، به گفته متخصصان آمریکایی در مبتلایان به دیابت که دچار استرس یا افسردگی بودند خطر مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی – عروقی 53 درصد بیشتر از بیماران دیابتی‌ بود که به لحاظ بهداشت روانی سالم و در شرایط مطلوب بودند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا