روش‌های تازه‌ای برای درمان بیماری "ام اس" کشف شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در یک مطالعه جدید در Annals بالینی و ترجمه مغز و اعصاب محققان یافته اند که یک راه برای کاهش آسیب سلول های عصبی پیدا کرده اند که راه را برای درمان های جدید برای این بیماری هموار می کند.
 
محققان در مدل های خود یک پپتید که عملکرد عصبی در مدل های حیوانی از MS را بهبود می دهد توسعه داده اند.
 
مولتیپل اسکلروزیس (MS) یک بیماری پیشرونده عصبی و این بیماری در سنین 20 تا 50 بسیار شایع است.
 
در حالی که علت دقیق این بیماری روشن نیست اما میلین یک ماده چرب است که از بافت های عصبی محافظت می کند و رشته های عصبی و سلول های که باعث تولید میلین، به نام الیگو دندروسیتها می شوند از طریق ان بیماری از بین می روند.
 
به عنوان یک نتیجه، بیماران مبتلا به MS می تواند طیف گسترده ای از علائم، از جمله خستگی، مشکلات بینایی، ضعف عضلانی، درد، لرزش و مشکلات با هماهنگی و تعادل را تجربه کنند.
 
در حال حاضر هیچ درمانی برای MS وجود ندارد اما در این آخرین تحقیقات، نویسنده دکتر نیش لیو، دانشمند ارشد در مرکز اعتیاد و سلامت روان (CAMH) در تورنتو، کانادا، و همکارانش می گویند که یک هدف بیولوژیکی جدید برای درمان MS را شناسایی کرده اند.
 
این گروه دریافتند که، در مقایسه با افراد سالم، تغییر نخاع شامل این پروتئین گلوتامات در سطوح بالاتر در مدل های حیوانی MS و بیماران MS متوفی بود.
 
محققان یک هدف بیولوژیکی جدید برای درمان MS شناسایی کرده اند و در حال حاضر گسترش این تحقیق و تعیین چگونگی این کشف می تواند به درمان جدید برای این بیماران منجر شود.
 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا