دفتر تجاری سوئد تا پایان ماه در ایران فعال می شود

 محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با میکاییل دامبرگ وزیر امور شرکت ها و نوآوری سوئد، با تاکید بر توسعه همکاریها در حوزه های مختلف از جمله آموزش، پژوهش و تحقیق خاطر نشان کرد: دفتر تجاری سوئد تا پایان ماه در ایران فعال می شود.وی در این دیدار روابط ایران و سوئد را دارای قدمت دیرینه برشمرد و گفت: دو کشور دارای روابط گسترده در بخشهای مختلف بویژه بخش های صنعتی هستند و امید می رود در زمینه های مختلف همکاری ها ادامه یابد.

وزیر ارتباطات با اشاره به دیدار دکتر روحانی رئیس جمهور ایران در سازمان ملل متحد با نخست وزیر سوئد گفت: در این ملاقات دو طرف توافق کردند روابط دو کشور بویژه در زمینه اقتصادی و صنعتی توسعه پیدا کند.

وی حضور هیات عالی رتبه سوئدی در ایران را در راستای این تواف برشمرد و ابراز امیدواری کرد در این سفر مقدمات خوبی جهت گسترش روابط دو کشور در ابعاد مختلف فراهم شود.

واعظی اظهار داشت: حضور بخش دولتی و خصوصی دو کشور، نشانه عزم جدی دو طرف بر گسترش روابط به ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی یادآور شد: سوئد در دوران تحریم در ایران ماند و به همکاری خود ادامه داد و بنظر می رسد در حوزه ICT با سوئد همکارهای خوبی انجام خواهیم داد.واعظی با اشاره به تجربه خوب سوئد در دولت الکترونیک ابراز امیدواری کرد در حوزه ICT و به ویژه با تجربیات بسیار خوب سوئد در دولت الکترونیک همکاری ها در این زمینه گسترش یابد.

وی حضور بخش های مختلف از جمله آژانس توسعه و تضمین صادرات و بانک ها در هیات سوئدی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اگر مذاکرات همراه با گشایش خط اعتباری و فاینانس باشد کارهای بعدی سرعت می گیرد.

به گزارش مهر، واعظی با اشاره به سابقه طولانی حضور اریکسون در ایران افزود: در ماه های اخیر نیز، شرکت اریکسون مذاکرات خوبی را با اپراتورهای ایرانی تلفن همراه و اپراتور USO برای توسعه شبکه های ارتباطی شروع کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا