تدوین سند توانمندسازی معلولان با فناوری اطلاعات

سعدالله نصیری قیداری در مراسم افتتاحیه نشست مشورتی ملی نقش فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی در توانمندسازی معلولان که از سوی کمیسیون ملی یونسکو در موسسه مطالعات و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی پاسارگاد برگزار شد، اظهار داشت : سند طرح اقدام ملی زیرنظر کمیسیون ملی یونسکو و بر مبنای سند نهایی و بیانیه کنفرانس بین المللی یونسکو در دهلی نو تدوین می شود.وی افزود: در این سند برای بهبود کیفیت زندگی معلولان و توانمندسازی آن با استفاده از فن آوری های نوین توصیه شده و تشویق نهادهای دولتی و غیردولتی برای توانمندسازی معلولان مورد توجه قرار گرفته است.

سرپرست کمیسیون ملی یونسکو در ایران تهیه فیلم‌های ویژه معلولان به منظور اصلاح درک نادرست و پیش داوری‌های اجتماعی در زمینه معلولان را از دیگر موضوع های این سند برشمرد.

وی گفت: هدف از برگزاری این نشست تخصصی آگاهی عمومی و ترویج حقوق و نیازهای اساسی معلولان، تشویق همگان برای توانمندسازی معلولان با استفاده از فناوری های اطلاعات و ارتباطات همچنین ارتقای آگاهی عمومی درباره اهمیت و پیچیدگی مسایل فنی مرتبط با معلولان است.

سرپرست کمیسیون ملی یونسکو در ایران افزود: شناسایی چالش ها و موانع تدوین برنامه ها برای ارائه خدمات اجرایی به معلولان در حوزه اطلاعات و ارتباطات از دیگر اهداف این نشست است.

نصیری قیداری گفت: اشتراک راهکارهای فنی و اقدامات بهینه در زمینه توانمندسازی معلولان در بین کشورهای جهان همچنین بومی سازی اقدامات، فناوری ها و توصیه های بین المللی برای معلولان نیز در این نشست مورد توجه قرار گرفته است

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا