مشارکت 68 درصدی دختران در بخش دانش آموزی هفدهمین جشنواره خوارزمی

 حسن ساعی دهقان روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: در هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی، تعداد 6 هزار و 788 طرح ارسالی در بخش دانش آموزی از طرف دختران و سه هزار و 125 طرح از سوی پسران دانش آموز سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

وی افزود: براساس رای هیات داوران، تعداد هزار و 36 طرح دانش آموزی به مرحله کشوری هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی راه یافتند و در نهایت، 60 طرح به دبیرخانه مرکزی جشنواره ارسال شد که 32 طرح به عنوان طرح های برگزیده انتخاب شدند.
به گفته ساعی دهقان، طرح های دانش آموزی جشنواره خوارزمی در گروه های تخصصی برق و الکترونیک، کامپیوتر، مکاترونیک، مکانیک، فیزیک و نجوم، شیمی، ریاضی، عمران، علوم زیستی و پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روان شناسی، علوم دینی و قرآن پژوهی، هنر و معماری، فناوری نانو و دیگر زمینه های علمی مورد ارزیابی قرار گرفته اند.
وی درباره طرح های برگزیده بخش دانش آموزی هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی به لحاظ تفکیک استانی گفت: طرح های برگزیده این دوره از جشنواره مربوط به دانش آموزان 13 استان کشور است که تهران با 6 طرح در صدر جدول قرار دارد و استان فارس با 5 طرح در رتبه دوم، استان های یزد، خراسان رضوی و کرمان هر کدام با 4 طرح و استان البرز با دو طرح در رده های بعدی قرار دارند.
دبیر بخش دانش آموزی هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی خاطرنشان کرد: استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خوزستان، سمنان، قزوین، گیلان و همدان نیز هرکدام یک طرح برگزیده در جشنواره امسال دارند.
وی با بیان اینکه 32 طرح دانش آموزی برگزیده کشوری در جشنواره خوارزمی توسط 43 نفر ارائه شده است، بیان داشت: از میان برگزیدگان، 30 نفر پسر (بیش از 69 درصد) و 13 نفر دختر هستند.
از میان برگزیدگان بخش دانش آموزی هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی، گروه زبان و ادبیات فارسی با 7 طرح بیشترین طرح های منتخب را از آن خود کرده است و گروه های 'کشاورزی و منابع طبیعی' و 'علوم اجتماعی و روان شناسی' هرکدام با 4 طرح در رتبه های بعدی قرار دارند.
گروه های کامپیوتر، فیزیک و نجوم، شیمی، ریاضی، علوم دینی و قرآن پژوهی، فناوری نانو و دیگر زمینه های علمی هرکدام ، دو طرح برگزیده در جشنواره امسال دارند و در هریک از گروه های برق و الکترونیک، علوم زیستی و پزشکی و هنر و معماری، یک طرح برگزیده اعلام شده است.
به گزارش ایرنا، جشنواره جوان خوارزمی ویژه محققان زیر 30 سال و به طور مستقل از جشنواره بین المللی خوارزمی در محورهای پژوهش های بنیادی، پژوهش های کاربردی، پژوهش های توسعه ای و اختراع و ابتکار و در دو بخش دانش پژوهان و فناوران و دانش آموزی برگزار می شود.
بخش دانش آموزی این جشنواره با همکاری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و وزارت آموزش و پرورش تدارک یافته است.
مراسم تجلیل از برگزیدگان هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی در دو بخش دانش پژوهان و فناوران و دانش آموزی روز سه شنبه 24 آذرماه در محل دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا