خودرویی که عادت های صاحبش را می شناسد!

این خودروی جدید که مجموعه ای متنوع از فناوری های نوین را در خود جای داده درحقیقت یک BMW i3 است که با اعمال تغییراتی چشمگیر در آن و افزوده شدن سیستم های هوشمندسازی خودکاری نظیر هدایت لیزری، ارتباطات بین خودرویی، سیستم راداری، سیستم های حسگر حرکتی و دوربین پیشرفته به خودرویی متفاوت و بدون نیاز به راننده تبدیل شده است.

این خودرو Budii نام دارد که بازوی روباتیکی جالب توجهی وظیفه هدایت فرمان آن را بر عهده دارد. به این خودروی جدید لقب "دوستی بر روی چرخ ها" نیز داده شده است و شاید یکی از مهمترین ویژگی های آن قابلیت انطباق با عادت ها و اولویت های صاحبش است. این قابلیت از طریق یک اینترفیس مخصوص صورت می گیرد.

بنا به ادعای سازندگان، این خودرو سطحی از فناوری های نوین را در خود جای داده که به واسطه آنها می تواند به خوبی درک کند که صاحبش چه سبک از رانندگی را می پسندد!

اسکنر لیزری تلسکوپی نصب شده بر روی سقف خودرو قابلیت خیره کننده ای به آن می دهد به طوریکه به لطف این امکان خاص که تحت عنوان TrackView شناخته می شود و تا 70 سانتیمتر نیز از سقف فاصله می گیرد چشم انداز کاملی از محیط اطراف در اختیار راننده و سرنشینان آن قرار می گیرد.

این فناوری جدید مجهز به حسگرهایی است که در کنار دوربین با قدرت تفکیک بالا، نقشه سه بعدی از محیط اطراف تهیه می کند و این قابلیت ویژه ای است که تاکنون در هیچ محصول خودرویی دیگری مشاهده نشده است.

در نمایشگاه خودروی ژنو که تا چند روز دیگر آغاز به کار می کند این خودرو یکی از محصولات ویژه و پربازدیدکننده خواهد بود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا