این فناوری ام آر آی قلب را در تاریخ بایگانی می‌کند

 پزشکان برای بررسی دقیق لطمات وارد شدن به بدن پس از بروز حملات قلبی و همچنین تشخیص تومورهای سرطانی از فناوری تصاویر MRI استفاده می کنند. اما برای تهیه تصاویر مورد نیاز از این طریق، بیمار باید در محفظه مخصوص دستگاه برای حداقل یک ساعت آن هم بدون کمترین حرکتی قرار بگیرد اما تصاویر به دست آمده به جهت تپش قلب، وضوح لازم را ندارند.

اکنون محققان شرکتی موسوم به GE Healthcare که مقر اصلی آن در بریتانیاست فناوری جدیدی موسوم به ViosWorks ابداع کرده اند که نه تنها مدت زمان مورد نظر را به ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کا هش می دهد بلکه تصاویر با وضوح خیره کننده ای را نیز در اختیار پزشکان قرار می دهد.

بدین ترتیب می توان امیدوار بود که تصویربرداری پزشکی سنتی از قلب یا همان MRI قلب در تاریخ بایگانی می شود.

این فناوری از دستگاههای فعلی MRI برای تهیه تصاویری از قلب در حال تپش استفاده می کند که وضوح بالاتری داشته و در عین حال قلبی که در آن دیده می شود در ابعاد بیشتری به تصویر کشیده شده است.

قرار است این فناوری جدید در نشست امسال جامعه رادیولوژی آمریکای شمالی معرفی شود.

درحالی که تصاویر MRI ساختار ثابتی را به تصویر کشیده و برداشتهای لحظه ای از قلب را نشان می دهد، تصاویر به دست آمده از فناوری ViosWorks مانند یک ویدئو فرآیند جریان یافتن خون در بافتهای قلبی را به نمایش می گذارند.

این فناوری که در واقع نوعی نرم افزار محسوب می شود ۷ بعد قلب ( سه بعد فضایی، گذر زمان و سه اندازه گیری سرعت و جهت) را به نمایش می گذارد.

در نتیجه پزشکان می توانند قلب تپنده را از هر زاویه ای که تمایل داشته باشند مشاهده کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا