تمهیدات مردم باستان در برابر تغییرات آب و هوائی

تیمی از باستان شناسان دانشگاه فلوریدا University of Florida به سرپرستی کن ساسامن Ken Sassaman در حال انجام کاوش و بررسی علمی محوطه ای باستانی هستند که در ساحل منطقه سدار کی Cedar Key قرار داشته و احتمال نابودی آن بر اثر فرسایش امواج وجود داشت . در این مطالعات ، پژوهشگران بقایای اسکلت های انسانی و اشیا موجود در این محوطه را مورد بررسی قرار داده و از منطقه تحت خطر دور کردند .

مردم روزگار باستان برای مواجهه با تغییرات آب و هوائی و افزایش سطح دریا ، اقدام به ایجاد تپه های بزرگی از جنس پوسته های صدف در اطراف دهکده های خود می کردند که از ورود آب به مناطق مسکونی جلوگیری می کرد .

وی در این مطالعات دریافت که در این محوطه تاریخی 32 قبر وجود دارد که اجساد آن ها در زمان های گذشته از محلی دیگر به این منطقه منتقل شده اند .

کن ساسامن در رابطه با این کشفیات جدید گفت : " شواهد موجود نشان می دهد که مردم باستانی این منطقه یکبار مجبور شده اند به دلیل فرسایش مناطق ساحلی ، اجساد مردگان خود را از منطقه ای دیگر از خاک بیرون اورده و پس از شستوش در خلیج مکزیک ، آن ها را به این منطقه منتقل کرده و دوباره دفن کنند . این افراد با زندگی در مناطق ساحلی خو گرفته و با ان تطبیق یافته بودند . "

وی در این رابطه اعلام کرد : کشف توده ای از پوسته صدف ها در مناطق سووانی Suwannee و پناهگاه حیات وحش سدار کی نشان می دهد که مردم در آن زمان که سطح آب دریاها بالاتر بوده ،؟ از نوعی صدف خوراکی با نام oysters استفاده می کردند اما بعدها با فروکش کردن سطح آب دریا ، برنامه غذائی آن ها به استفاده از نوعی دیگری از صدف ها با نام clams تغییر یافت .

این پژوهشگر همچنین اعتقاد دارد مردم روزگار باستان برای مواجهه با تغییرات آب و هوائی و افزایش سطح دریا ، اقدام به ایجاد تپه های بزرگی از جنس پوسته های صدف در اطراف دهکده های خود می کردند که از ورود آب به مناطق مسکونی جلوگیری می کرد . این سازه ها برای نشل های متمادی مورد استفاده مردم قرار می گرفت و احتمالا افرادی از نسل های مختلف در این محل سکونت کرده و از این امکانات استفاده می کردند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا