آهسته راه رفتن سالخوردگان نشانه آلزایمر است

 محققان «مرکز زوال عصبی» در تولوس فرانسه در مطالعات خود دریافتند که سطح بتا آمیلوئید در مغز افرادی که نمی توانند به اندازه همسن و سالان خود سریع حرکت کنند، به مراتب بیشتر است.

محققان دریافتند بین وجود بالای پلاک های آمیلوئید و سرعت آهسته گام برداشتن در افراد مسن ارتباط وجود دارد.

ناتالی دل کامپو، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این نتایج بیانگر آن است که اختلال در گام برداشتن، حتی در افرادی که هیچ علامتی وجود ندارد، می تواند نشانه بیماری آلزایمر باشد.»

وی در ادامه می افزاید: «توجه به پارامترهای فیزیکی که معمولاً به عنوان نشانه بیماری آلزایمر تلقی نمی شوند، مثل سرعت گام ها، می تواند به روند تشخیص زودهنگام بیماران در معرض خطر ابتلا کمک کند.»

در این تحقیق، پژوهشگران به مطالعه ۱۲۸ فرد با میانگین سنی ۷۶ سال که بیماری دمانس در آنها تشخیص داده نشده بود، پرداختند. اما این تصور وجود داشت که آنها در معرض بالای خطر مشکلات حافظه قرار دارند. در اسکن مغز بعمل آمده از آنها، میزان پلاک آمیلوئید در مغزشان اندازه گیری شد، در حالیکه ۴۸ درصد دارای میزان این پلاک ها در ارتباط با دمانس بود.

به گزارش مهر،همچنین، از شرکت کنندگان، تست مهارت های فکری و حافظه به عمل آمد. در این تست، ۴۸ درصد در گروه افراد دارای اختلال خفیف شناختی رده بندی شدند که می تواند منجر به آلزایمر شود.

همچنین مشخص شد تفاوت میزان آمیلوئید در سرعت راه رفتن افرادی که آهسته تر و سریع ترحرکت می کردند، ۹ درصد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا