یک متخصص قلب و عروق: ورزش اعتماد به نفس را افزایش می دهد

به گزارش ایرنا، محمد جعفر محمودی در همایش پیشگیری های اولیه و ثانویه از بیماری های قلب و عروق افزود: ورزش موجب تنظیم ضربان قلب می شود و این حالت در فرد احساس آرامش ایجاد می کند.

وی ادامه داد: ضربان قلب بالا موجب می شود افراد مشکلات را بزرگتر ببینند و برداشتشان از آن بیش از حد واقعی باشد؛ از این رو ورزش می تواند ضربان قلب را منظم و کاهش دهد که با این حالت فرد می تواند درک صحیح تری از مشکلات خود داشته باشد.

این متخصص قلب و عروق گفت: ورزش در زمان فعالیت نیز سبب کاهش ضربان قلب می شود بنابراین انجام مداوم ورزش تا حد زیادی عوارض قلبی را کاهش می دهد.

محمودی افزود: ورزشکاران دارای اعتماد به نفس بالایی هستند و در مواقع اضطراری واکنشی مناسب از خود نشان می دهند و با استرس های شدید دچار مشکلات قلب و عروقی نمی شوند که این نتیجه ورزش مداوم است.

وی تاکید کرد: ورزش همچنین عامل افزایش نسوج عروقی در بدن به ویژه قلب می شود، ضمن اینکه به کارایی عروق و افزایش توان آنها کمک می کند.

محمودی گفت: ورزش همچنین سبب کاهش وزن و مقاومت منفی عروق و بالا رفتن کارایی عروق می شود و اینها عواملی هستند که موجب بهبود فعالیت ریه نیز می شوند.

وی ادامه داد: فعالیت های ورزشی به دو دسته ' بدون تمرین ' و ' ورزش حرفه ای ' تقسیم می شوند که در در دسته اول هدف تنها تامین سلامت است در حالی که در دسته دوم هدف دست یافتن به مقام است؛ از این رو به علت فشار در این بخش، عوارضی ورزشکاران حرفه ای را تهدید می کند.

همایش یک روزه پیشگیری اولیه و ثانویه از بیماری های قلب و عروق امروز (اول اسفند) در هتل پارسیان تهران برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا