تکیه بر طب سنتی برای درمان بیماری قلبی گاهی فاجعه بار است

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود قاسمی روز جمعه در حاشیه همایش یک روزه 'پیشگیری اولیه و ثانویه از بیماری های قلب و عروق' در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: گاهی در درمان بیماری های قلبی و عروقی چند فاکتور باید مدنظر قرار گیرد که حذف هر کدام از آنها می تواند به ضرر بیمار تمام شود.

وی اظهار داشت: گاهی یک پزشک برای درمان یک بیمار هم دارو و هم عمل جراحی تجویز می کند بنابراین نتایج حذف هر کدام از آنها می تواند جبران ناپذیر باشد.

وی تاکید کرد: امروزه پیشرفت های قابل توجهی در درمان بیماری های قلبی و عروقی به دست آمده اما با این حال زمان و میزان دز مناسب در مصرف دارو نقش بسزایی در درمان دارد.

قاسمی با اشاره به نقش استرس در بروز بیماری های قلبی عروقی، گفت: اگر فردی به طور مداوم در معرض استرس باشد امکان ابتلا به بیماری قلبی و عروقی در این فرد بالا می رود اما اگر فردی گاهی اوقات دچار استرس شود، خطری از لحاظ بروز این گونه بیماری فرد را تهدید نمی کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال فردی که هر روز ساعت های طولانی در ترافیک تهران دچار استرس می شود، بیشتر از فردی که مثلا از شهرستان آمده و مدتی کوتاه در ترافیک است، در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی وعروقی قرار می گیرد.

رییس انجمن آترواسکلروز ایران در مورد میزان مصرف داروها، تاکید کرد: اگر فردی سابقه بیماری قلبی عروقی دارد و عواملی مانند سیگار، فشار خون بالا، سابقه فامیلی، چاقی، دیابت و بیماری های کلیوی داشته باشد باید تحت درمان خاص با معیار مصرف داروی دقیق قرار گیرد.

وی افزود: گاهی برخی افراد مبتلا به فشار خون یا چربی خون بعد از یک دوره درمان که میزان فشار یا چربی به حد نرمال رسید، درمان را متوقف می کنند در حالی که کار اشتباهی است و درمان باید به طور مداوم ادامه داشته باشد.

قاسمی گفت: بیماری های قلبی و عروقی در دنیا و کشور ما اولین رتبه در مرگ و میر را دارد و آمارها نشان می دهد 30 درصد مرگ و میر در دنیا ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است.

وی در ادامه همایش یک روزه ' پیشگیری اولیه و ثانویه از بیماری های قلب و عروق' اشاره کرد و افزود: در این همایش آخرین روش ها و متدهای پیشگیری از بیماری های قلبی به اطلاع پزشکان شرکت کننده می رسد و متخصصان قلب و عروق، غدد، داخلی و سایر رشته های وابسته مخاطب این سمپوزیوم هستند که می توانند از پنج امتیاز بازآموزی بهره مند شوند.

آترواسکلروز یا تصلب شرایین نام یک بیماری در رگ هاست که با رسوب چربی کم چگال برروی دیواره سرخرگ ها ایجاد می شود.

وی افزود: در پنل و گفت و گوی مشترک میان خبرگان این رشته علاوه بر سوال و جواب، موضوعات جدید و روایات گذشته را در درمان چربی خون و تغییراتی که در روش های جدید ایجاد شده مورد ارزیابی قرار می گیرد و پزشکان تجارب کاری خود را مطرح می کنند.

قاسمی با بیان اینکه چربی خون به عنوان یکی از موضوعات ویژه در حیطه بیماری های قلب و عروق مطرح است، بیان کرد: علاوه بر این چربی خون یک ریسک فاکتور مهم در ابتلا به بیماری های عروقی مغز، بیماری های عروقی اندام ها و سایر ارگان ها از جمله کلیه به شمار می رود.

همایش یک روزه پیشگیری اولیه و ثانویه از بیماری های قلب و عروق امروز (اول اسفند) در هتل پارسیان تهران برگزار می شود.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا