جایزه «آینده آلمان» به یک دانشمند ایرانی اعطا شد

پروفسور اردشیر غفرانی که ریاست تیم عروقی پزشکی دانشگاه Justus Liebig University آلمان را بر عهده دارد در مراسم دریافت این جایزه گفت: «این جایزه انگیزه باورنکردنی برای ماست تا بتوانیم به فعالیتهایمان ادامه دهیم.»«جایزه آینده آلمان» یکی از مهمترین جوایز علمی این کشور به شمار می آید که معیار اصلی اعطای آن دستاوردهای تحقیقاتی ابتکاری و همچنین کاربرد آن در جوامع عنوان شده است.

پروفسور غفرانی، فوق تخصص ریه در مراسم ویژه ای که در برلین برگزار شد این جایزه را از «یوآخیم گاک»- رئیس جمهور آلمان دریافت کرد. در این مراسم جایزه نقدی ۲۵۰ هزار یورویی نیز به این دانشمند ایرانی اعطا شد.

در بسیاری از رسانه های خبری جهان از عنوان «داروی حیات بخش» برای دستاورد ارزشمند پروفسور غفرانی استفاده شده است. وی موفق به تولید دارویی شده که می تواند جان میلیونها تن در سراسر جهان را که از فشار ریوی رنج می برند، نجات بخشد.

اعطای «جایزه آلمان» به این دانشمند ایرانی درحالی صورت گرفت که دو گروه دیگر نیز شانس دریافت آن را داشتند. تولید سیستمهای پروازی با استفاده از مواد سبک و فناورانه و همچنین ابداع فناوری جدیدی برای جلوگیری از بروز حوادث شدید در رانندگی از دیگر نوآوری هایی بودند که نتوانستند در برابر دستاورد پروفسور غفرانی حرفی برای گفتن داشته باشند. داروی جدیدی که این دانشمند ایرانی ارایه کرده هم اکنون در بیش از ۵۰ کشور جهان مورد استفاده بیماران قرار دارد.

به گزارش مهر، او این دارو را خانواده جدیدی از داروهای مؤثر عنوان کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا