ایران رتبه نخست علم ایمپلنت در خاورمیانه را داراست

روح الله نوروزی روز جمعه در حاشیه برگزاری نخستین همایش بین المللی ایمپلنتولوژی در گفت و گو با ایرنا، افزود: ایران در زمینه علم ایمپلنت در دنیا جایگاه بسیار خوبی دارد و در آسیا اولین کشور است که وارد این بحث شده زیرا برای درمان مجروحان جنگی به توسعه این علم نیاز بود.

وی اظهار داشت: با توجه به رشد و توسعه علم ایمپلنت در کشور و کسب پیشرفت های چشمگیر در این زمینه، کمیته بین المللی ایمپلنت که دارای 16 هزار عضو از سراسر دنیا است رای بر این داده است که ایران در سال 2016 سرپرست کل این گروه علمی شود، بنابراین ایران در این سال رییس کمیته بین المللی ایمپلنت خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری نخستین همایش بین المللی ایمپلنتولوژی در کشور، گفت: در 35 سال گذشته در زمینه ایمپلنت در دنیا کار شد بنابراین برگزاری این همایش فرصت مناسبی برای ارایه و تبادل آخرین دستاوردها و فناوری های مربوط به این علم است.

نوروزی افزود: از آنجا که ایمپلنت بعد از استفاده عضوی از بدن خواهد شد، بنابراین استفاده از جنس مرغوب تاکید می شود و امروز نوعی ایمپلنت وارد بازار شده و برای افرادی که برخی مشکلات مانند دیابت و یا یکسری نارسایی ها دارند قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه ایمپلنت مادام العمر است، گفت: برای استفاده از آن هیچ محدودیت سنی وجود ندارد، فقط برای کودکان که فک آنها در حال رشد است توصیه نمی شود اما از نوجوانی تا پیری محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد.

دبیر علمی نخستین همایش بین المللی ایمپلنتولوژی، اظهار داشت: متخصصانی از کشورهای سوئیس، لبنان و آلمان در این همایش یک روزه حضور دارند که فرصت مناسبی برای تبادل آخرین یافته ها در زمینه ایمپلنت است.

نخستین همایش یک روزه بین المللی ایمپلنتولوژی (آی.تی.آی) در هتل المپیک در حال برگزاری است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا