کشف اتاقک مخفی در معبد باستانی سرخپوست ها

کاوش های باستان شناسی در کشور مکزیک ، منجر به کشف دو اتاقک مخفی که دارای مهر و موم بوده و به نظر می رسد که دست نخورده باقی مانده اند شده است .

کارشناسان حدس می زنند در پشت این درهای مهر و موم شده ، دو اتاقک کوچک قرار داشته باشد که در آن بقایای خاکستر شده برخی از حاکمان و پادشاهان تنوشتیتلان Tenochtitlan  در آمریکای باستان وجود داشته باشند .

این اتاقک های باستانی در عمق 27 فوتی ( هشت متر و بیست سانتیمتر ) زمین و در داخل یک تونل واقع شده اند و پژوهشگران احتمال می دهند که در داخل آن ها بقایای خاکستر شده برخی از امپراتوران تمدن باستانی سرخپوستان یعنی آزتک ها Aztec قرار داشته باشد . این مقابر در داخل محوطه باستانی مجموعه تمپلو مایور Templo Mayor complex واقع شده اند .

بر اساس اطلاعات منتشر شده ر این رابطه ، راهروی منتهی به این اتاقک ها در حدو 18 اینچ ( حدود چهل و شش سانتیمتر ) عرض داشته و ارتفاع آن برابر با 152 سانتیمتر است . این اتاق ها در زیر سکوهایی قرار دارند که به Cuauhxicalco شهرت داشته و بر اساس اسناد تاریخی ، محلی است که جسد پادشاهان در آن سوزانده می شده است .

در همین زمینه لئوناردو لوپز لوخان Leonardo Lopez Lujan از پزوهشگران موسسه ملی انسان شناسی و تاریخ مکزیک Mexico’s National Institute of Anthropology and History اعلام کرد : " کارشناسان حدس می زنند در پشت این درهای مهر و موم شده ، دو اتاقک کوچک قرار داشته باشد که در آن بقایای خاکستر شده برخی از حاکمان و پادشاهان تنوشتیتلان Tenochtitlan  در آمریکای باستان وجود داشته باشند . پژوهشگران با توجه به نوع معماری و قدمت نسبی سازه های اطراف این بنا  اعتقاد دارند احتمالا در این مقابر با خاکستر موکتزومای Moctezuma I اول و جا نشینانش Axayacatl و Tízoc قرار داشته باشد . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا