گزارش فوران شدید خاکستر آتشفشانی در روسیه

سخنگوی گروه زلزله شناسی کامچاتکا در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که فوران خاکستر از کوه آتشفشانی Klyuchevskoy در کامچاتکا (Kamchatka) روسیه ، تا شعاع پانصد کیلومتری این قله  نیز گسترش پیدا کرده است . آنها متذکر شده اند که هیچ منطقه مسکونی در مجاورت این کوه آتشفشان وجود نداره و با ادامه روند فوران خاکستر ، مشکلی به وجود نخواهد آمد .

Yury Demyanchuk  مدیر بخش مشاهده فعالیت های  آتشفشانی Klychi  اعلام کرد : قابل توجه است که ارتفاع این فواره خاکستر در حدود پنج هزار متر از سطح دریا بوده و در منطقه ای به وسعت 504 کیلومتر در جهت شرق- شمال شرقی پخش شده است . ارتفاع خاکستر فوران شده از دهانه این آتشفشان هر دو دقیقه پانصد متر افزایش پیدا می کند . در شب اندازه پرتاب مواد تا 150 متر بالاتر از لبه به ثبت رسیده است .

او در ادامه اظهار داشت که فوران های کوه آتشفشانی Klyuchevskoy باعث غلتاندن سنگ ها به سمت پایین در حدود چهار هزار متر از کوه می شوند .

قابل ذکر است که کوه آتشفشانی Klyuchevskoy دارای 4 هزار و 750 متر ارتفاع بوده که بلندترین کوه در شبه جزیره کامچاتکا روسیه و بلندترین آتشفشان فعال در اوراسیا محسوب می شود . اولین فوران ثبت شده این کوه آتشفشانی در سال 1697 میلادی انجام شده و از آن زمان به بعد این کوه فعال بوده است .

انفجار و فوران خاکستر این کوه آتشفشانی همچنان ادامه دارد و ارتفاع فوران این مواد به سه کیلومتر نیز رسیده است . در حال حاضر خاکسترهای فوران شده حدود دویست کیلومتر در جهت خلیج کوچک کرونوتسکی (Kronotskiy) پخش شده اند .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا