تاسیس بانک اطلاعات و تصاویر دیجیتال حشرات

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده از سوی مقامات محیط زیست استرالیا ، دانشمندان حشره شناس این کشور در حال اجرای طرح ویژه ای هستند که طی آن اطلاعات و تصاویر دیجیتالی بیش از 12 میلیون و 500 هزار حشره مختلف جمع آوری و طبقه بندی می شود . گفتنی است بیش از 70 درصد از این حشرات از انواع حشرات نادر بوده و اطلاعات کمی درباره ان ها وجود دارد .

در این پروژه اطلاعات و تصاویر دیجیتالی بیش از 12 میلیون و 500 هزار حشره مختلف جمع آوری و طبقه بندی می شود .

در همین زمینه سیمون چکسفیلد Simon Checksfield از اعضای مشارکت کننده در این پروژه مطالعاتی و عضو سازمان پژوهش های علمی و صنعتی مشترک المنافع استرالیا Commonwealth Scientific and Industrial Research Organization of Australia اعلام کرد : " این موضوع بسیار مهم است که بانک اطلاعاتی گسترده ای از حشرات در استرالیا ایجاد شود که اطلاعات این جانوران به صورت دیجیتال در آن موجود باشد ، زیرا ما در استرالیا تنوع زیستی بسیار ارزشمندی داشته و باید درباره آن مطالعه کنیم . "

در خاتمه گفتنی است دانشمندان با کمک این بانک اطلاعات دیجیتال قادر خواهند بود تا پژوهش ها و مطالعات خود را در حوزه محیط زیست و حشره شناسی تکمیل کرده و به صورت گسترده تری به بررسی نحوه زندگی این جانوران بپردازند .