تکنولوژی تشخیص اثر انگشت خانم‌ها از آقایان

 کشف اثر انگشت در جرائم یک گام موثر برای شناسایی مجرمان می‌باشد. با این حال با وجود بانک‌های اثر انگشت لازم است تا نحوه چیدمان و دسته بندی آن‌ها به نحوی صورت گیرد تا بهترین شیوه یافتن موارد مظنون به راحتی انجام گیرد. 
 
اما راه‌های بهتری هم برای جستجوی اثر انگشت مظنون‌ها وجود دارد. اخیرا یک تکنولوژی شناسایی اثر انگشت طراحی شده است که می‌تواند کار کارآگاهان را راحت‌تر کند. این تکنولوژی می‌تواند تشخیص دهد که آیا اثر انگشت به خانم‌ها یا آقایان تعلق دارد. 

کار تکنولوژی بر این اساس است که میزان آمینو اسید در زنان حدود دو برابر بیشتر از مردان است. این طرح به رهبری پروفسور ژان هلامک با تیم تحقیقاتی دانشگاه آلبانی انجام می‌شود و در پی این است تا با استفاده از تفاوت‌های بیولوژیکی کمک دیگری را برای کارآگاهان و پلیس‌های جنایی فراهم آورد. 
 
با استفاده از این تکنولوژی در ابتدا اثر انگشت روی یک قطعه پلاستیکی منتقل می‌شود. روی این قطعه پلاستیکی اثر انگشت با هیدروکلریک آغشته می‌شود و سپس گرم می‌گردد. این عمل باعث یک واکنش شیمیایی می‌شود که اسیدهای آمینه محلول به سمت محلول اسیدی انتقال داده شوند. در ‌‌نهایت می‌توان با توجه به سطح آمینو اسید جنسیت اثر انگشت را شناسایی کرد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛پروفسور هلامک می‌گوید: «یکی از اهداف اصلی این طرح جستجو در محتویات واکنش‌های شیمیایی اثر انگشت بود تا به این وسیله بتوان به راحتی اثر انگشت شخص را با توجه به جنسیت فرد شناسایی کرد». 
 
وی همچنین اضافه کرد که این پروژه در پی این نیست که به حالت رقابتی با DNA افراد یا تحلیل‌های شناسایی افراد به وسیله بانک داده‌های اثر انگشت بپردازد. با این حال کار ما مطالعه بر روی تفاوت‌های جمعیت‌شناختی افراد است و این کار کمک می‌کند تا با استفاده از آن اثر انگشت تخریب شده، افراد را شناسایی نماییم.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا